Terug gemeenteraad

Thu 17/09/2020 - 20:00 Evenementenhal De Populier - Populierenhoeve 22

Openbaar

  • Artikel 1.
    De aankoop van een perceel bos, gelegen langsheen de Veerstraat, ten kadaster gekend, 4e afdeling, nummer 0347ZP0000, met een oppervlakte van 4169 m², door de heer Luc Van Hove die aankocht in naam van de gemeente Zandhoven, wordt goedgekeurd en bekrachtigd.
    Artikel 2.
    Deze aankoop wordt erkend als zijnde gedaan voor opbaar nut.
    Artikel 3.
    Afschrift van deze beslissing zal aan de verkoophoudende notaris en financieel directeur worden overgemaakt.

  • Artikel 1.
    Het plan ‘grondafstand’, voor wat betreft de grondafstand, opgemaakt door studiebureau Verhaert, met als contactadres Kasteelstraat 9 te 2280 Grobbendonk, waaruit blijkt dat ca. 335 m² grond langsheen de Mastendreef te 2243 Zandhoven, aan de gemeente Zandhoven kosteloos zal worden afgestaan, wordt goedgekeurd.
    Artikel 2.
    Het tracé van de weg, aan te leggen ter hoogte van de Mastendreef 43 - 45, wordt definitief goedgekeurd.
    Artikel 3.
    De “Belofte van kosteloze grondafstand”, opgesteld aan de hand van de in het vorig artikel goedgekeurd plan grondafstand, wordt goedgekeurd en het voorstel van kosteloze grondafstand wordt aanvaard.
    Artikel 4.
    Afschrift van deze beslissing zal bij de aanvraag tot omgevingsvergunning gevoegd worden.

  • Artikel 1.
    Het plan ‘verkavelingsontwerp’, voor wat betreft de grondafstand, opgemaakt door landmetersbureau Bernaerts & Palmans, met als contactadres Gustaaf Peetersstraat 62 te 2520 Ranst, waaruit blijkt dat ca. 52m² grond langsheen de Veerstraat te 2240 Zandhoven, aan de gemeente Zandhoven kosteloos zal worden afgestaan, wordt goedgekeurd.
    Artikel 2.
    Het tracé van de weg, aan te leggen ter hoogte van de Veerstraat 25, 27A en 27B wordt definitief goedgekeurd.
    Artikel 3.
    De “Belofte van kosteloze grondafstand”, opgesteld aan de hand van de in het vorig artikel goedgekeurd plan ‘verkavelingsontwerp’, wordt goedgekeurd en het voorstel van kosteloze grondafstand wordt aanvaard.
    Artikel 4.
    Afschrift van deze beslissing zal bij de aanvraag tot omgevingsvergunning gevoegd worden.

  • Artikel 1.
    Het plan ‘grondafstand’, voor wat betreft de grondafstand, opgemaakt door mevrouw Nele Vermeiren, landmeter namens Teccon bvba, met als contactadres Kleimoer 16 te 9030 Gent - Mariakerke, waaruit blijkt dat ca. 42m² grond langsheen de Herentalsebaan te 2240 Zandhoven, aan de gemeente Zandhoven kosteloos zal worden afgestaan, wordt goedgekeurd.
    Artikel 2.
    Het tracé van de weg, aan te leggen ter hoogte van de Herentalsebaan 192, 194 en 196 wordt definitief goedgekeurd.
    Artikel 3.
    De “Belofte van kosteloze grondafstand”, opgesteld aan de hand van de in het vorig artikel goedgekeurd plan ‘grondafstand’, wordt goedgekeurd en het voorstel van kosteloze grondafstand wordt aanvaard.
    Artikel 4.
    Afschrift van deze beslissing zal bij de aanvraag tot omgevingsvergunning gevoegd worden.

  • Artikel 1.
    Het plan ‘ontwerp wijziging’, voor wat betreft de grondafstand, opgemaakt door landmeter – expert Luc De Rop, met als contactadres Sint – Antoniusbaan 85 te 2980 Zoersel, waaruit blijkt dat ca.11,5m² grond langsheen de Molenheide te 2242 Zandhoven, aan de gemeente Zandhoven kosteloos zal worden afgestaan, wordt goedgekeurd.
    Artikel 2.
    Het tracé van de weg, aan te leggen ter hoogte van de Molenheide 110A en 110B wordt definitief goedgekeurd.
    Artikel 3.
    De “Belofte van kosteloze grondafstand”, opgesteld aan de hand van de in het vorig artikel goedgekeurd plan ‘ontwerp wijziging’, wordt goedgekeurd en het voorstel van kosteloze grondafstand wordt aanvaard.
    Artikel 4.
    Afschrift van deze beslissing zal bij de aanvraag tot omgevingsvergunning gevoegd worden.

  • Artikel 1.
    Het plan ‘ontwerp verkaveling’, voor wat betreft de grondafstand, opgemaakt door de heer Frederik Vermeiren, landmeter – expert, met als contactadres Bredabaan 1231 te 2930 Brasschaat, waaruit blijkt dat ca. 10m² grond langsheen de Molenheide te 2242 Zandhoven, aan de gemeente Zandhoven kosteloos zal worden afgestaan, wordt goedgekeurd.
    Artikel 2.
    Het tracé van de weg, aan te leggen ter hoogte van de Molenheide 85A en 85B wordt definitief goedgekeurd.
    Artikel 3.
    De “Belofte van kosteloze grondafstand”, opgesteld aan de hand van de in het vorig artikel goedgekeurd plan ‘ontwerp verkaveling’, wordt goedgekeurd en het voorstel van kosteloze grondafstand wordt aanvaard.
    Artikel 4.
    Afschrift van deze beslissing zal bij de aanvraag tot omgevingsvergunning gevoegd worden.

  • Artikel 1.
    Het plan ‘grondafstand’, voor wat betreft de grondafstand, opgemaakt door landmeterskantoor Van Eester, met als contactadres Wommelgemsesteenweg 134 te 2531 Vremde, waaruit blijkt dat ca. 804,2 m² grond langsheen de Zandbeekstraat en Theo De Belderlaan te 2240 Zandhoven, aan de gemeente Zandhoven kosteloos zal worden afgestaan, wordt goedgekeurd.
    Artikel 2.
    Het tracé van de weg, aan te leggen ter hoogte van de Theo De Belderlaan 27 en 29 en Zandbeekstraat 28, wordt definitief goedgekeurd.
    Artikel 3.
    De “Belofte van kosteloze grondafstand”, opgesteld aan de hand van de in het vorig artikel goedgekeurd plan grondafstand, wordt goedgekeurd en het voorstel van kosteloze grondafstand wordt aanvaard.
    Artikel 4.
    Afschrift van deze beslissing zal bij de aanvraag tot omgevingsvergunning gevoegd worden.

  • Artikel 1.
    Het plan ‘nieuwe toestand’, voor wat betreft de grondafstand, opgemaakt door landmeter – expert Jan Koyen van GEO landmeters, met als contactadres Buizelstraat 22 te 2320 Hoogstraten, waaruit blijkt dat ca.39m² grond langsheen de Patrijzenlaan en ca.8m² langsheen de Rozenlaan te 2242 Zandhoven, aan de gemeente Zandhoven kosteloos zal worden afgestaan, wordt goedgekeurd.
    Artikel 2.
    Het tracé van de weg, aan te leggen ter hoogte van de Rozenlaan 8A en 8B wordt definitief goedgekeurd.
    Artikel 3.
    De “Belofte van kosteloze grondafstand”, opgesteld aan de hand van de in het vorig artikel goedgekeurd plan ‘nieuwe toestand’, wordt goedgekeurd en het voorstel van kosteloze grondafstand wordt aanvaard.
    Artikel 4.
    Afschrift van deze beslissing zal bij de aanvraag tot omgevingsvergunning gevoegd worden.

  • Artikel 1.
    Er zal worden overgaan tot het opmaken van het ruimtelijk uitvoeringsplan ‘Voetbal Zandhoven - Voetbalstraat’.

    Artikel 2.
    Het college van burgemeester en schepenen wordt belast met de uitvoering van dit besluit. Het zal de nodige maatregelen treffen om tot de verwezenlijking van deze beslissing te komen, ondermeer door het aanstellen van een ontwerper die belast wordt met het opstellen van een volledig dossier om tot de opmaak van het voormeld RUP te komen.

    Artikel 3.

    Een afschrift van deze beslissing zal aan de omgevingsambtenaar bezorgd worden.

  • Artikel 1.
    Het plan grondafstand, voor wat betreft de grondafstand, opgemaakt door PLAN² , gevestigd te Kapucijnenstraat 16 te 2200 Herentals, waaruit blijkt dat in totaal 233m² grond langsheen Bruggestraat 26-28 te 2240 Zandhoven, aan de gemeente Zandhoven kosteloos zal worden afgestaan, wordt goedgekeurd.
    Artikel 2.
    Het tracé van de weg, aan te leggen ter hoogte van Bruggestraat 26-28, conform de goedgekeurde rooilijn, wordt definitief goedgekeurd.
    Artikel 3.
    De “Belofte van kosteloze grondafstand”, opgesteld aan de hand van de in het vorig artikel goedgekeurd plan grondafstand, wordt goedgekeurd en het voorstel van kosteloze grondafstand wordt aanvaard.
    Artikel 4.
    De gemeenteraadsbeslissing van 19 september 2019 waarbij wegtracé en kosteloze grondafstand met betrekking tot de omgevingsvergunningsaanvraag Bruggestraat 26 -28 werd goedgekeurd, wordt ingetrokken met ingang van heden.
    Artikel 5.
    Afschrift van deze beslissing zal bij de aanvraag tot omgevingsvergunning gevoegd worden.

  • Artikel 1.
    Het plan “grondafstand”, opgemaakt door Studiebureau Verhaert, kantoorhoudende te 2280 Grobbendonk, Kasteelstraat 9, waaruit blijkt dat 170m² grond aan de gemeente Zandhoven kosteloos zal worden afgestaan en waarop voornoemde inneming in het geel staat ingekleurd en benoemd staat als lot 3, wordt goedgekeurd.
    Het ontwerp van akte van kosteloze grondafstand, opgesteld door meester Philippe en Catherine Goossens en An Verwerft, notarissen met standplaats te Grobbendonk, wordt eveneens goedgekeurd.
    Artikel 2.
    Deze grondafstand zal wettelijk worden geregeld, bij akte te verlijden voor meester Philippe en Catherine Goossens en An Verwerft, notarissen met standplaats te Grobbendonk.
    Artikel 3.
    De heer Luc Van Hove en mevrouw Annick Smeets, respectievelijk burgemeester en algemeen directeur worden afgevaardigd om bij het verlijden van de akte, namens de gemeente Zandhoven, op te treden en rechtsgeldig te handelen.
    Artikel 4.
    Afschrift van deze beslissing zal aan meester Philippe en Catherine Goossens en An Verwerft, notarissen met standplaats te Grobbendonk, worden overgemaakt.

  • Artikel 1.
    Het opmetingsplan “nieuwe toestand”, opgemaakt door mevrouw Siska Dumoulin, kantoorhoudende te 2390 Malle, Schaggeleweg 28, waaruit blijkt dat 56 m² grond aan de gemeente Zandhoven kosteloos zal worden afgestaan en waarop voornoemde inneming in het blauw staat ingekleurd en benoemd staat als lot 2, wordt goedgekeurd.
    Het ontwerp van akte van kosteloze grondafstand, opgesteld door meester Laenens Eric, notaris met standplaats te Zoersel, wordt eveneens goedgekeurd.
    Artikel 2.
    Deze grondafstand zal wettelijk worden geregeld, bij akte te verlijden voor meester Laenens Eric, notaris met standplaats te Zoersel.
    Artikel 3.
    De heer Luc Van Hove en mevrouw Annick Smeets, respectievelijk burgemeester en algemeen directeur worden afgevaardigd om bij het verlijden van de akte, namens de gemeente Zandhoven, op te treden en rechtsgeldig te handelen.
    Artikel 4.
    Afschrift van deze beslissing zal aan meester Laenens Eric, notaris met standplaats te Zoersel, worden overgemaakt.

  • Artikel 1.
    Het opmetingsplan, opgemaakt door de heer Bernaerts Marc, zaakvoerder – beëdigd landmeter, kantoorhoudende te 2520 Ranst, Dennenlaan 28, waaruit blijkt dat 172m² grond aan de gemeente Zandhoven kosteloos zal worden afgestaan en waarop voornoemde inneming in het geel staat ingekleurd, wordt goedgekeurd.
    Het ontwerp van akte van kosteloze grondafstand, opgesteld door meester Philippe en Catherine Goossens en An Verwerft, notarissen met standplaats te Grobbendonk, wordt eveneens goedgekeurd.
    Artikel 2.
    Deze grondafstand zal wettelijk worden geregeld, bij akte te verlijden voor meester Philippe en Catherine Goossens en An Verwerft, notarissen met standplaats te Grobbendonk.
    Artikel 3.
    De heer Luc Van Hove en mevrouw Annick Smeets, respectievelijk burgemeester en algemeen directeur worden afgevaardigd om bij het verlijden van de akte, namens de gemeente Zandhoven, op te treden en rechtsgeldig te handelen.
    Artikel 4.
    Afschrift van deze beslissing zal aan meester Philippe en Catherine Goossens en An Verwerft, notarissen met standplaats te Grobbendonk, worden overgemaakt.

  • Artikel 1.
    De gemeenteraad gaat akkoord met de ondertekening van het burgemeestersconvenant 2030 en verbindt zich er toe om:
    - de uitstoot van CO2 (en eventueel van andere broeikasgassen) op haar grondgebied tegen 2030 met ten minste 40 % terug te dringen ten opzichte van referentiejaar 2012, met name door een betere energie-efficiëntie en een hoger gebruik van hernieuwbare energiebronnen;
    - haar veerkracht te verhogen door zich aan te passen aan de gevolgen van klimaatverandering.
    Artikel 2.
    De gemeenteraad geeft aan IGEAN de opdracht om de verbintenissen uit artikel 1 om te zetten in praktische maatregelen en daarvoor volgende stappen te nemen:
    - een “inventarisatie uitgangswaarden emissies” en een beoordeling van de risico’s van de kwetsbaarheid voor klimaatverandering uit te voeren i.s.m. provincie Antwerpen;
    - een klimaatactieplan (SECAP) voor duurzame energie en klimaat op te maken i.s.m. de gemeente;
    - minstens elke twee jaar na de indiening van het actieplan voor duurzame energie en klimaat te rapporteren over de geboekte vooruitgang met het oog op evaluatie, monitoring en verificatie.
    Artikel 3.
    De gemeenteraad neemt kennis van de kostenraming en de verdeling over alle deelnemende gemeenten en keurt deze goed.
    Artikel 4.
    De heer Luc Van Hove of indien verhinderd de heer Steven Van Staeyen, respectievelijk burgemeester en schepen voor klimaat, worden gemachtigd om het aansluitingsformulier voor het burgemeestersconvenant 2030 voor klimaat en energie namens de gemeente Zandhoven te ondertekenen.

    Artikel 5.
    Een ondertekend exemplaar van de gemeenteraadsbeslissing en van het aansluitingsformulier voor het burgemeestersconvenant 2030 worden aan IGEAN, de milieudienst en de financieel directeur bezorgd.

  • Artikel 1.
    De engagementsverklaring “Meer veerkracht in de Vallei van de kleine Nete”, zoals goedgekeurd door het schepencollege in zitting van 6 juli 2020 wordt bekrachtigd als volgt:

    ENGAGEMENTSVERKLARING TOT DEELNAME AAN HET STRATEGISCH PROJECT KLEINE NETE II
    “MEER VEERKRACHT IN DE VALLEI VAN DE KLEINE NETE”

    Ondergetekende ondersteunt het strategisch project ‘Kleine Nete II’ (Meer veerkracht in de Vallei van de Kleine Nete), zoals beschreven in de nota strategisch project KN II.docx) en treedt mee op als aanvragende en financierende partner.

    Gemeente Zandhoven engageert zich om mee te werken aan de realisatie van het strategisch project in samenwerking met de deelnemende projectpartners en draagt bij aan de cofinanciering voor een bedrag van 1693,00 EUR per jaar. Het strategisch project ‘Kleine Nete II’ heeft een looptijd van drie jaar.

    Artikel 2.
    Mevrouw Paula Henderickx en mevrouw Annick Smeets, respectievelijk voorzitter van de gemeenteraad en algemeen directeur, worden gemachtigd om de engagementverklaring namens de gemeente Zandhoven te ondertekenen.

    Artikel 3.
    Een afschrift van deze beslissing zal bezorgd worden aan de opvolgingscommissie Kleine Nete, het kabinet van Gouverneur Cathy Berx, de financieel directeur en de milieudienst.

  • Artikel 1.
    Zijn goedkeuring te verlenen aan navolgende gebruiksovereenkomst tussen de kerkfabriek Sint-Petrus en Sint-Paulus te Pulle en de gemeente Zandhoven met betrekking tot het uitbating van parochiehuis De Griffel (Dorpsstraat 37 – 2243 Pulle).

    GEBRUIKSOVEREENKOMST PAROCHIEHUIS DE GRIFFEL

    Tussen de ondergetekenden:

    1. De kerkfabriek Sint-Petrus en Sint-Paulus te Pulle ( Dorpsstraat 43-2243 Pulle) voor wie optreden mevrouw Maria De Ceulaer, voorzitter kerkfabriek en de heer Andre Michielsen, secretaris kerkfabriek, enerzijds
    EN
    2. Het gemeentebestuur van Zandhoven, vertegenwoordigd door mevrouw Paula Henderickx, voorzitter van de gemeenteraad en mevrouw Annick Smeets, algemeen directeur, handelend ingevolge de gemeenteraadsbeslissing van 17 september 2020, anderzijds

    Wordt de volgende overeenkomst afgesloten:

    Artikel 1.
    Partij enerzijds geeft de toelating aan partij anderzijds om parochiehuis De Griffel, gestaan en gelegen te 2243 Zandhoven, Dorpsstraat 37, ten kadaster gekend, sectie B, deel van nummer 135W, voor een oppervlakte van 1046 m² te gebruiken op alle dagen van het jaar.
    Voormeld parochiehuis mag enkel gebruikt worden als feestzaal, tijdelijke tentoonstellingsruimte en vergaderlokaal;
    De overeenkomst tussen het gemeentebestuur van Zandhoven en de kerkfabriek Sint-Petrus en Sint-Paulus te Pulle heeft als doelstelling wederzijdse afspraken, engagementen en verplichtingen vast te leggen in verband met de uitbating van parochiehuis De Griffel.

    Artikel 2.
    De vergoeding voor het gebruik van parochiehuis De Griffel is gelijk aan de som van alle kosten die de partij enerzijds heeft ten gevolg van het bezit van deze eigendom mn. kadastraal inkomen, verzekeringen, taksen, …
    Deze vergoeding zal jaarlijks berekend worden door de partij enerzijds en gedeeld worden door 12; dit bedrag zal in de eerste week van iedere maand worden overgeschreven op rekeningnummer op naam van partij enerzijds.

    Artikel 3.
    Het gemeentebestuur van Zandhoven verbindt zich ertoe:
    a. Het lokaal ter beschikking te stellen aan verenigingen en particulieren voor het organiseren van vergaderingen, feesten en tijdelijke tentoonstellingen.
    b. De toevertrouwde lokalen als ‘een goede huisvader’ te beheren, zoals door de wet bedoeld en overeenkomstig de regels der moraal en het fatsoen.
    c. De schade aan de lokalen, de installatie of het sanitair te herstellen of te vergoeden. Het gemeentebestuur van Zandhoven verklaart het parochiehuis in goede staat van onderhoud te hebben ontvangen en bevestigt geen gebreken of beschadigingen te hebben vastgesteld dan diegenen vermeld in de plaatsbeschrijving die tussen de partijen zal worden opgemaakt binnen een maand na ingebruikname.
    d. De gebouwen in goede staat te (onder)houden en ervoor zorgen dat de gebouwen voldoen aan de wettelijke normen omtrent hygiëne, toegankelijkheid en brandveiligheid.
    e. Een algemeen rookverbod na te leven en te respecteren.
    f. Een verzekering af te sluiten, voor de volledige duur van de overeenkomst, tegen huurrisico’s zoals brand, waterschade en glasbraak.
    g. Een voorafgaande schriftelijke toestemming te bekomen om veranderingen aan parochiehuis De Griffel aan te brengen.

    Artikel 4.
    De kerkfabriek Sint-Petrus en Sint-Paulus te Pulle verbindt zich ertoe:
    a. Om voor zijn rekening te nemen: de grote reparaties aan het dak, de ruwbouw, het schilderwerk en buitenschrijnwerk, evenals de kosten voor het aankopen, plaatsen en vervangen van de vereiste rookdetectoren en de vervanging van de batterijen.
    b. Volgende kosten ten laste te nemen: verzekering tegen brand en aanverwante gevaren (gebouw) waarin de clausule afstand van verhaal t.o.v. de gebruikers vermeld wordt.

    Artikel 5.- Duur en betwisting
    Huidige gebruiksovereenkomst wordt afgesloten voor onbepaalde duur met ingang van 1 september 2020.
    Beide partijen hebben het recht een einde te stellen aan deze overeenkomst en ze op te zeggen bij middel van een aangetekende brief die de andere partij moet bereiken tenminste een jaar voor de gewenste vervaldag.

    Artikel 2.

    Mevrouw Paula Henderickx en mevrouw Annick Smeets, respectievelijk voorzitter van de gemeenteraad en algemeen directeur worden gemachtigd deze gebruiksovereenkomst - namens de gemeente Zandhoven - te ondertekenen.

    Artikel 3.
    Afschrift van deze beslissing zal aan kerkfabriek Sint-Petrus en Sint-Paulus te Pulle en aan de financieel directeur worden overgemaakt.

  • Artikel 1.
    Onderstaand reglement met betrekking tot het gebruik van ‘Parochiehuis De Griffel’ wordt goedgekeurd:

    PAROCHIEHUIS DE GRIFFEL
    REGLEMENT GEBRUIK LOKALEN

    1. TOEPASSINGSGEBIED

    1.1 Dit gebruiksreglement is van toepassing op Parochiehuis De Griffel (Dorpsstraat 37 – 2243 Pulle). Met de “gebruiker” worden volgende personen, groepen of bedrijven bedoeld:
    - meerderjarige inwoners van de gemeente Zandhoven;
    - verenigingen of groepen of bedrijven met maatschappelijke zetel in de gemeente Zandhoven. Wijken of gehuchten van de gemeente Zandhoven worden met verenigingen gelijkgesteld;
    - meerderjarige niet-inwoners van de gemeente;
    - verenigingen of groepen of bedrijven vreemd aan de gemeente Zandhoven.
    1.2 Dit gebruik wordt intuitu personae toegestaan en is niet vatbaar voor gehele of gedeeltelijke overdracht aan een derde zonder een voorafgaande schriftelijke toestemming van het college van burgemeester en schepenen.
    2. AANVRAAG TOT GEBRUIK
    2.1 Meerderjarige personen, verenigingen, groepen of bedrijven kunnen een aanvraag indienen voor het gebruik van de lokalen van Parochiehuis De Griffel (Dorpsstraat 37 – 2243 Pulle).
    2.2 Meerderjarige personen, verenigingen, groepen of bedrijven die gebruik wensen te maken van de bedoelde lokalen zullen daartoe een aanvraag indienen bij het gemeentebestuur van Zandhoven. Deze aanvraag dient te gebeuren via de website of via de dienst Secretariaat/Onthaal van de gemeente Zandhoven.
    Bij het indienen van de aanvraag dient de aanvrager akkoord te gaan met het gebruiks-en retributiereglement. De aanvrager ontvangt een bevestigingsmail voor de goed ontvangst van de aanvraag.
    2.3 De aanvraag tot gebruik dient bij het gemeentebestuur toe te komen uiterlijk zeven dagen voor de dag waarop men gebruik wenst te maken van het/de loka(a)l(en). Laattijdige aanvragen kunnen ingewilligd worden indien dit administratief nog mogelijk is. De hierboven bedoelde aanvragen mogen echter maximaal één jaar op voorhand ingediend worden, met uitzondering voor de verenigingen met maatschappelijke zetel in de gemeente Zandhoven die maximum twee jaar op voorhand een aanvraag mogen indienen.
    2.4. De persoonsgegevens die ingevuld worden in de reservatietool zullen gebruikt worden:
    - door de dienst boekhouding voor de opmaak van de facturatie.
    - door de toezichter, de dienst Onthaal en de dienst Secretariaat om de gebruiker te contacteren in geval van bijkomende vragen/opmerkingen i.v.m. de reservatie.
    De verantwoordelijke voor de gegevensverwerking is het diensthoofd Interne Zaken van de gemeente Zandhoven.
    3. TOELATING
    3.1 Het college van burgemeester en schepenen is bevoegd toelating te verlenen tot gebruik van een of meerdere loka(a)l(en).
    3.2 De lokalen mogen zeker niet ter beschikking gesteld worden voor het geven van een bal, een fuif, een instuif of gelijkaardige activiteiten.
    3.3 Indien voor het gebruik van een of meerdere lokalen op dezelfde datum of dezelfde data meer dan één aanvraag zou worden ingediend, dan zal de volgende voorrangsregeling worden toegepast (rekening houdende met de reeds vroeger afgesloten overeenkomsten):
    a) Onder de aanvragen is er een die betrekking heeft op een festiviteit georganiseerd door het AGB Zandhoven of het gemeentebestuur zelf: in dit geval geniet deze aanvraag de absolute voorrang;
    b) Onder de aanvragen is er een die betrekking heeft op een festiviteit die georganiseerd wordt met de medewerking of met de steun van het AGB Zandhoven of het gemeentebestuur: in dit geval geniet deze aanvraag de voorrang;
    c) Onder de aanvragen is er geen zoals bedoeld onder (a), (b) hierboven: in dit geval zal de datum waarop de aanvraag tot gebruik op het gemeentebestuur Zandhoven werd ontvangen, bepalend zijn. De aanvraag die het eerst werd ontvangen krijgt de voorrang op aanvragen die later werden ontvangen.
    Het gebruik van een of meerdere lokalen voor activiteiten die meermaals worden herhaald, kan slechts toegestaan worden voor een periode van maximum 6 maanden.
    3.4 Het college van burgemeester en schepenen zal aan de aanvrager meedelen of de aanvraag al dan niet werd goedgekeurd.
    4. GEBRUIKSVOORWAARDEN
    4.1 De gebruiker zal, nadat hij een goedkeuring tot gebruik ontvangen heeft, indien nodig contact opnemen met de toezichter voor concrete afspraken en vragen. De gegevens van de toezichter zijn terug te vinden in het zaalreservatiesysteem of bij de dienst Secretariaat/Onthaal.
    Deze persoon zal toezicht uitoefenen op de naleving van de voorwaarden vermeld in de ‘gebruiksovereenkomst’. De gebruiker dient de ‘gebruiksovereenkomst’ stipt na te leven. Hij zal zich tevens schikken naar de richtlijnen van de toezichter.
    4.2 De gebruiker dient het/de loka(a)l(en) te ontruimen uiterlijk op het tijdstip bepaald in de goedkeuring van de aanvraag. Afwijkingen hierop dienen besproken te worden met de toezichter.
    4.3 Het lokaal of de lokalen worden ter beschikking gesteld onder de uitdrukkelijke voorwaarde dat de gebruiker deze inricht en uitrust overeenkomstig het doel waarvoor het gebruik wordt toegestaan. Het is niet toegelaten gebruik te maken van andere lokalen en voorzieningen dan deze die goedgekeurd werden.
    4.4 De sleutel kan afgehaald worden bij de toezichter. De gegevens zijn terug te vinden in het zaalreservatiesysteem of bij de dienst Secretariaat/Onthaal.
    4.5 Geen enkele sleutel, noch een duplicaat ervan, mag in handen van de gebruiker blijven. Bij het einde van ieder gebruik dient de sleutel de dag na het gebruik afgegeven te worden aan de toezichter. Bij verlies van de sleutel wordt de kostprijs aangerekend voor de vervanging van de sleutel.
    4.6 Elk lokaal dient in dezelfde toestand verlaten te worden als deze waarin het zich bij de ingebruikname bevond. De gebruiker zal de nodige afspraken maken met de toezichter voor wat deze reiniging aangaat. Indien het lokaal niet correct is achtergelaten zal er een extra kost van 25 euro/ uur aangerekend worden voor het extra werk van de toezichter.
    4.7 Het is uitdrukkelijk verboden muren, deuren of ramen te gebruiken als publiciteitsborden of aanhechtingspunten. Gebruik van welk danig hechtingsmateriaal is verboden. Het uithangen van affiches of versieringen op de daartoe voorziene plaatsen geschiedt in overleg met de toezichter.
    4.8 Het is uitdrukkelijk verboden aan de muren opgehangen schilderijen of kunstvoorwerpen te verplaatsen of te verwijderen, de kasten te verplaatsen of de inhoud ervan te wijzigen, te verwijderen of ze te doen verdwijnen.
    4.9 Eventuele beschadigingen, toegebracht aan lokalen en/of uitrusting, tijdens het gebruik, moeten onmiddellijk door en op kosten van de gebruiker worden hersteld of vergoed. De gebruiker brengt de toezichter hiervan zonder uitstel op de hoogte. Alle door de gebruikers of bezoekers veroorzaakte schade dient integraal vergoed te worden tegen de werkelijke kostprijs.
    4.10 In de lokalen kan enkel zachte muziek gedoogd worden.
    4.11 Een algemeen rookverbod geldt in alle lokalen van de gemeentelijke zaal. Dieren zijn daarin niet toegelaten.
    4.12 De gebruiker aan wie toelating wordt verleend om gebruik te maken van een of meerdere lokalen van de gemeentelijke zaal, is verantwoordelijk voor de goede naleving van voorgaande verplichtingen.
    4.13 Elke gebruiker is verplicht alle voorschriften na te leven die betrekking hebben op de auteursrechten (Sabam), de ‘Billijke vergoeding’, de provinciale en/of gemeentelijke taksen en de bestaande politiereglementen.
    4.14 De gebruiker verbindt zich ertoe:
    - de lichten in de lokalen, de gangen, even als in de toiletten te doven, onmiddellijk na het beëindigen van het gebruik;
    - de verwarming bij het beëindigen van de activiteiten af te zetten volgens de richtlijnen van de toezichter.
    - alle tafels proper te maken;
    - alle tafels en stoelen in het door de toezichter aangewezen plaats terug te plaatsen;
    - het afval te verzamelen, te ledigen of te plaatsen op de daartoe voorziene plaats;
    - het/de gebruikte loka(a)l(en) proper achter te laten.
    4.15 De gebruiker - die de tapinrichting en/of de keuken gebruikt of het gebruik aan een derde toevertrouwt - is verplicht deze na gebruik grondig te reinigen en al het gebruikte materiaal zoals keukengerief, glazen, tassen, schenkborden, etc... af te wassen en op te bergen in de keukenkasten. Gebroken glazen of verdwenen bestekken worden aangerekend aan de geldende prijzen.
    4.16 Er mogen uitsluitend gewone dranken worden geschonken die door het gemeentebestuur ter beschikking worden gesteld tegen courante prijzen die door het college van burgemeester en schepenen zullen worden vastgesteld. Met de toezichter dient er afgesproken welke dranken bij de aanvang van de activiteit dienen aanwezig te zijn. Met hem dient tevens de grootte of de hoeveelheid van de voorraad geregeld te worden. Aangestoken en niet ledige vaten worden als volledig verbruikt aangerekend. Er dient met de toezichter afgesproken omtrent het opbergen van het leeggoed na de activiteit.
    4.17 Bij het einde van de activiteit wordt een document opgesteld waaruit het verbruik van de dranken kan worden afgeleid en dat de dag nadien door de gebruiker aan de toezichter ter beschikking wordt gesteld. De toezichter controleert het document op de juistheid ervan en maakt het op zijn beurt over aan de dienst Financiën van de gemeente Zandhoven. De dienst Financiën maakt een onkostennota op die aan de gebruiker ter betaling zal worden voorgelegd.
    4.18 Wenst de gebruiker andere dranken dan de gewone dranken die aangeboden worden aan te bieden (b.v. wijnen, sterke dranken, cocktails), dan dient hij deze zelf aan te schaffen en dit aan de toezichter kenbaar te maken en met deze een regeling te treffen voor wat het verwijderen van de lege flessen betreft.
    4.19 Alle materiaal dat door de gebruiker zelf ter plaatse werd gebracht dient de dag na de activiteit verwijderd te worden. Indien de dag nadien een andere activiteit doorgaat dient het verwijderen onmiddellijk te gebeuren.
    4.20 Geschillen en betwistingen zullen beslecht worden door de toezichter in samenspraak met het college van burgemeester en schepenen.
    4.21 Bij duidelijke kwaadwillige overtredingen van dit reglement, bij misleidende aanvragen, kan het college van burgemeester en schepenen aan de betrokken gebruiker elk gebruik van om het even welk lokaal ontzeggen.
    4.22 De gebruiker mag- om veiligheidsredenen- geen groter aantal plaatsen aanbieden dan er zich mensen in de lokalen mogen bevinden. Alle uitgangen, nooduitgangen en trappen dienen steeds vrijgehouden te zijn.
    5. VERGOEDING
    5.1 Voor het gebruik van elk lokaal wordt een vergoeding gevraagd. Deze vergoeding wordt door de gemeenteraad vastgesteld in een retributiereglement. Eventuele andere kosten zoals bedoeld in 4.6, 4.9, 4.15 en 4.16 worden hierbij toegevoegd.
    De gebruiker is gehouden tot betaling van de factuur, binnen dertig dagen na facturatie. De gebruiker die zijn afwezigheid evenwel voorziet, brengt het gemeentebestuur van Zandhoven hiervan minstens 3 dagen voor het evenement op de hoogte, zodat de zaal aan een andere gebruiker ter beschikking gesteld kan worden.
    6. OVERMACHT
    6.1. Het gemeentebestuur van Zandhoven kan niet aansprakelijk gesteld worden voor om het even welk tijdelijk gemis van het genot van de ter beschikking gestelde loka(a)l(en), uit welke oorzaak ook voortvloeiend. Er kan onder geen enkel beding enige schadevergoeding van gemeentebestuur van Zandhoven gevorderd worden.
    6.2. Het college van burgemeester en schepenen behouden zich het recht voor om in geval van onvoorziene, dringende omstandigheden (rampen…) zonder enige schadevergoeding te beschikken over de accommodatie.
    7. VERZEKERING
    7.1 Het gemeentebestuur van Zandhoven staat in voor de brandverzekering van het gebouw. In zijn polis voorziet het afstand van verhaal t.o.v. de gebruikers.
    7.2 Elke gebruiker sluit, voor zover hij of zij dit nodig acht, alle verzekeringen of voor zijn eigendommen en verantwoordelijkheden. Het gemeentebestuur van Zandhoven kan geenszins verantwoordelijk worden gesteld voor welke gevolgen dan ook te wijten aan het gebruik van of de organisatie van activiteiten.
    8. ALGEMEENHEDEN
    8.1 Het college van burgemeester en schepenen of de toezichter hebben te allen tijde toegang.
    8.2 In uitzonderlijke omstandigheden door de concrete situatie verantwoord, is het college van burgemeester en schepenen bevoegd af te wijken van de bepalingen voorzien in dit gebruikersreglement.
    9. VERANTWOORDELIJKHEID
    9.1 Het gemeentebestuur wijst iedere verantwoordelijkheid af voor lichamelijke en/of stoffelijke schade die aan de gebruikers en/of aan derden zou kunnen veroorzaakt worden door ongevallen die tijdens of ter gelegenheid van de georganiseerde activiteit(en) zouden kunnen voorkomen.
    Wanneer het aan de gebruiker toegestaan wordt voorwerpen die aan hem, aan zijn leden en/of aan zijn genodigden toebehoren, op te bergen in een of meerdere lokalen, dan kan het gemeentebestuur niet aansprakelijk gesteld worden voor verlies, diefstal of beschadiging van deze voorwerpen.
    9.2 De gebruiker is verantwoordelijk voor de gebruikte infrastructuur van de lokalen. Hij is verantwoordelijk voor schade aan de infrastructuur, de uitrusting en de ter beschikking gestelde apparaten ongeacht of deze schade veroorzaakt wordt door zichzelf, door zijn leden, zijn medewerkers en/of door zijn genodigden. Het gemeentebestuur kan niet aansprakelijk worden gesteld voor ongevallen, diefstal, noch voor schade aan derden (bezoekers).

    Artikel 2.
    Dit reglement zal per 1 september 2020 van toepassing zijn.
    Artikel 3.
    Het gebruiksreglement m.b.t. ‘Parochiehuis De Griffel’ wordt gepubliceerd op de gemeentelijke website.
    Artikel 4.
    Afschrift van deze beslissing zal aan de financieel directeur en de dienst Secretariaat worden overgemaakt.

  • Artikel 1.

    Met ingang van 1 september 2020 en voor een termijn eindigend op 31 december 2025 wordt een retributie aangerekend voor het gebruik van Parochiehuis De Griffel.

    Artikel 2.
    De retributie is verschuldigd door de gebruiker van de feestzaal of de vergaderlokalen.

    Artikel 3.
    Voor het gebruik van de feestzaal in Parochiehuis De Griffel zullen de volgende vergoedingen moeten worden betaald:

     

    Binnen Zandhoven

    Buiten Zandhoven + commerciële doeleinden

    Vereniging

    10 euro

    100 euro

    Particulier

    150 euro

    300 euro

    Voor het gebruik van vergaderlokaal 1 in Parochiehuis De Griffel zullen de volgende vergoedingen moeten worden betaald:

     

    Binnen Zandhoven

    Buiten Zandhoven + commerciële doeleinden

    Vereniging

    10 euro

    100 euro

    Voor het gebruik van de lokalen 2 en 3 in Parochiehuis De Griffel zal de volgende vergoeding moeten worden betaald:

     

    Binnen Zandhoven

    Vereniging

    5 euro

    Artikel 4.
    De retributie wordt gevestigd op het ogenblik van het gebruik van Parochiehuis De Griffel. De retributie zal betaald worden binnen de 30 dagen volgend op de verzending van de factuur.

    Artikel 5.
    Een afschrift van deze beslissing zal aan de dienst Secretariaat, de dienst Financiën en aan de toezichthoudende overheid worden overgemaakt.

  • Artikel 1.
    Zijn goedkeuring te verlenen aan navolgende samenwerkingsovereenkomst:

    SAMENWERKINGSOVEREENKOMST PRETRIAGE - EN TESTCENTRUM VOORKEMPEN

    TUSSEN

    Huisartsenvereniging Malle-Zoersel-Zandhoven vzw, Turnhoutsebaan 73, 2390 Malle, vertegenwoordigd door Dr. Sven Beersmans, voorzitter, hierna 'HVMZZ'
    En
    Huisartsenvereniging Voorkempen vzw, Turnhoutsebaan 402A, 2110 Wijnegem, vertegenwoordigd door Dr. Peter Missotten, voorzitter, hierna 'HVV'
    EN
    Algemeen Ziekenhuis Sint-Jozef Malle, Oude Liersebaan 4, 2390 Malle, vertegenwoordigd door Koen Vancraeynest, algemeen directeur, hierna 'AZ Sint-Jozef Malle'
    EN
    Eerstelijnszone Voorkempen vzw, Handelslei 167, 2980 Zoersel, vertegenwoordigd door Vicky Van Camp, voorzitter, hierna 'ELZ Voorkempen'
    EN
    Het Vlaamse Kruis vzw, afdeling Turnhout, Jacob Smitsstraat 29 2300 Turnhout, vertegenwoordigd door Jobbe Marien, afdelingsverantwoordelijke, hierna 'Het Vlaamse Kruis'
    EN
    De gemeente Brecht, Gemeentepark 1, 2960 Brecht, vertegenwoordigd door Sven Deckers, burgemeester en Annemie Marnef, algemeen directeur, handelend in uitvoering van het besluit van de gemeenteraad van [...], hierna 'gemeente Brecht'
    EN
    De gemeente Malle, Antwerpsesteenweg 246, 2390 Malle, vertegenwoordigd door Harry Hendrickx, burgemeester en Sven Brabants, algemeen directeur, handelend in uitvoering van het besluit van de gemeenteraad van [...], hierna 'gemeente Malle'
    EN
    De gemeente Schilde, Brasschaatsebaan 30, 2970 Schilde, vertegenwoordigd door Dirk Bauwens, burgemeester en Tine Vervisch, algemeen directeur, handelend in uitvoering van het besluit van de gemeenteraad van [...], hierna 'gemeente Schilde'
    EN
    De gemeente Wijnegem, Turnhoutsebaan 422, 2110 Wijnegem, vertegenwoordigd door Ivo Wynants, burgemeester en Leen Nagels, algemeen directeur, handelend in uitvoering van het besluit van de gemeenteraad van [...], hierna 'gemeente Wijnegem'
    EN
    De gemeente Zandhoven Liersebaan 12, 2240 Zandhoven, vertegenwoordigd door Paula Henderickx, voorzitter gemeenteraad en Annick Smeets, algemeen directeur, handelend in uitvoering van het besluit van de gemeenteraad van [...], hierna 'gemeente Zandhoven'
    EN
    De gemeente Zoersel, Handelslei 167, 2980 Zoersel, vertegenwoordigd door Liesbeth Verstreken, burgemeester en Kristof Janssens, algemeen directeur, handelend in uitvoering van het besluit van de gemeenteraad van [...], hierna 'gemeente Zoersel'

    WORDT UITEENGEZET WAT VOLGT:
    De huisartsenverenigingen Malle-Zoersel-Zandhoven en Voorkempen startten op 23 maart 2020, in samenwerking met AZ Sint-Jozef Malle het pré-triagecentrum Voorkempen voor mogelijke coronapatiënten aan het ziekenhuis. De organisatie van de zorg is opgezet om de verwachte toestroom
    van patiënten met het coronavirus in goede banen te leiden en overbelasting in huisartsenpraktijken en spoeddiensten te vermijden.
    Zieke inwoners uit de regio (Zoersel, Schilde, Wijnegem, Brecht, Zandhoven, Malle) kunnen naar hun huisarts bellen, die kan doorverwijzen naar het pré-triagecentrum Voorkempen indien er een vermoeden is van besmetting met het virus. De aanwezige hulpverleners in het pré-triagecentrum Voorkempen kunnen patiënten onderzoeken en een diagnose stellen. De dokters bepalen welke medicatie nodig is, of de patiënt naar huis kan (met of zonder quarantaine) en of een ziekenhuisopname noodzakelijk is. Vrijwilligers van het Vlaamse Kruis zorgen daarbij voor ondersteuning.
    Sinds 4 mei heeft de overheid de bijkomende opdracht gegeven aan het pré-triagecentrum Voorkempen om een testcentrum in het kader van tracing op te zetten. Patiënten kunnen sindsdien dus ook terecht in het pré-triagecentrum Voorkempen voor Covid-19 screening/test. Steeds op afspraak via de (eigen) huisarts.
    Het pré-triage- en testcentrum Voorkempen bestaat uit enkele mobiele consultatieruimtes naast de dienst spoedgevallen van het AZ Sint-Jozef Malle.
    Vanuit het pré-triage- en testcentrum Voorkempen kunnen artsen ook naar patiënten vervoerd worden in functie van huisbezoeken.
    Het is onduidelijk hoe lang het pré-triage- en testcentrum Voorkempen in werking zal blijven en of de rol gedurende de hele periode hetzelfde zal blijven.
    De organisatie van het pré-triage- en testcentrum Voorkempen brengt kosten met zich mee. De gemeenten Zoersel, Schilde, Wijnegem, Brecht, Zandhoven en Malle willen de kosten voor de organisatie van het pré-triage- en testcentrum Voorkempen prefinancieren en desgevallend dragen indien geen financiering volgt voor het pré-triage- en testcentrum Voorkempen.

    WORDT OVEREENGEKOMEN:
    Artikel 1.
    De huisartsen van de gemeenten Malle, Zoersel, Schilde en Wijnegem organiseren vanaf 23 maart 2020 het pré-triage- en testcentrum Voorkempen aan het AZ Sint-Jozef Malle voor mogelijke coronapatiënten uit de gemeenten Zoersel, Schilde, Wijnegem, Brecht, Zandhoven, Malle.
    De stopzetting van het pré-triage- en testcentrum Voorkempen is afhankelijk van de evolutie van de verspreiding van het Covid-19-virus.
    Artikel 2.
    AZ Sint-Jozef Malle prefinancieert het pré-triage- en testcentrum Voorkempen op vlak van infrastructuur en enkele werkingskosten. AZ Sint-Jozef is dus verantwoordelijk voor de contracten en aankopen in dit verband.

    PERSONEEL
    Artikel 3.
    De gemeente Brecht, Malle, Schilde, Wijnegem, Zandhoven en Zoersel stellen gedurende de werking van het pré-triage- en testcentrum Voorkempen een auto met chauffeur ter beschikking om artsen vanuit het pré-triage- en testcentrum Voorkempen te vervoeren naar patiënten. Het pré-triage- en
    testcentrum Voorkempen werkt met vrijwilligers van het Vlaamse Kruis die zorgen voor ondersteuning.
    Vanaf juli 2020 wordt er personeel aangeworven in samenwerking met ELZ Voorkempen. De personeelskosten worden zoveel mogelijk gedekt door subsidies vanuit de overheid.

    FINANCIERING
    Artikel 4.
    De gemeenten Brecht, Malle, Schilde, Wijnegem, Zandhoven en Zoersel staan in voor de financiering van het pré-triage- en testcentrum Voorkempen in de vorm van een investeringstoelage, een tussenkomst in het exploitatietekort en een bijdrage aan de werking van het Vlaamse Kruis vzw.
    Artikel 5.
    De verdeling van de bijdragen tussen de verschillende gemeenten gebeurt op basis van het inwonersaantal op 1 januari 2020:

                               Gemeente   Aantal     Aandeel
      Malle  15.594  14%
      Zoersel  22.067  20%
      Schilde  19.879  18%
      Wijnegem  9.981  9%
      Brecht  29.444  27%
      Zandhoven  13.063  12%
      TOTAAL  110.028  100%

    Artikel 6.
    Het pré-triage- en testcentrum Voorkempen stelt maandelijks een overzicht van alle ontvangsten en uitgaven ter beschikking aan de gemeenten.
    Artikel 7.
    De gemeente Malle staat in voor een eventuele pre-financiering. De gemaakte kosten zullen periodiek doorgerekend worden aan de gemeenten Brecht, Schilde, Wijnegem, Zandhoven en Zoersel op basis van de verdeling van het inwonersaantal op 1 januari 2020.
    Artikel 8.
    De investeringstoelage wordt berekend op basis van een overzicht van ontvangsten en uitgaven voor de investeringen van het pré-triage- en testcentrum Voorkempen.
    Ten laatste op 31 januari 2021 volgt er een afrekening voor de periode maart-december 2020 op basis van een overzicht van de ontvangsten en uitgaven.
    Artikel 9.
    De tussenkomst in het exploitatietekort wordt berekend op basis van een overzicht van ontvangsten en uitgaven voor de werking van het pré-triage- en testcentrum Voorkempen.
    Het AZ Sint-Jozef Malle prefinancieert de infrastructuur (boxen, kledij, nutsvoorzieningen, ..). De huisartsenverenigingen storten de ontvangen bedragen, voorzien door de overheid, aan de gemeente Malle. De gemeente Malle zorgt voor de vereffening van de kosten met het AZ Sint-Jozef Malle en de andere gemeenten.
    De eventuele personeelskosten die niet door de overheid worden gedragen, betalen de gemeenten rechtstreeks aan ELZ Voorkempen, zonder tussenkomst van het AZ Sint-Jozef Malle.
    Ten laatste op 31 januari 2021 volgt er een afrekening voor de periode maart-december 2020 op basis van een overzicht van de ontvangsten en uitgaven.
    Artikel 10.
    De bijdrage voor het Vlaamse Kruis vzw wordt bepaald op 2000 euro per week. De bijdrage wordt periodiek afgerekend op basis van het volgende schema:

                            Gemeente       Bijdrage per week
      Malle  € 283,46
      Zoersel  € 401,12
      Schilde  € 361,34
      Wijnegem  € 181,43
      Brecht  € 535,21
      Zandhoven  € 237,45
      TOTAAL  € 2.000,00

    De gemeenten vergoeden het Vlaamse Kruis rechtstreeks, zonder tussenkomst van het AZ Sint-Jozef Malle.
    Ten laatste op 31 januari 2021 volgt er een afrekening voor de periode op basis van een overzicht van de ontvangsten en uitgaven.
    Artikel 11.
    De huisartsenverenigingen, ELZ Voorkempen en AZ Sint-Jozef Malle stellen op vraag financiële bewijsstukken ter beschikking aan de gemeenten.
    Artikel 12.
    De partijen gaan er expliciet van uit dat op (i) de ontvangst van de financiering vanwege de overheid alsook op (ii) de doorstorting daarvan aan het Ziekenhuis noch btw noch rechtspersonenbelasting verschuldigd is. Hiervoor beroepen zij zich op de circulaire AAFisc nr 36/2012 van 27.11.2012. De dienstverlening kwalificeert zich als een overheidsgestuurde samenwerkingsvorm type II en is vrijgesteld van btw als “nauw met de ziekenverpleging en de medische verzorging samenhangende
    diensten en leveringen van goederen” in de zin van de wetsbepaling van art 44 §2 1° a) WBTW.
    • Eerste voorwaarde: de partijen voldoen aan de voorwaarden inzake personele werkingssfeer. De samenwerkingsvorm wordt uitdrukkelijk voorzien door de bevoegde overheid en er is een specifieke tussenkomst voorzien in de kostprijs van de samenwerking, de organisatie van het pré-triage- en testcentrum Voorkempen.
    • Tweede voorwaarde: er is een duidelijke zorgfinaliteit in de werking van het pré-triage- en testcentrum Voorkempen
    • Derde voorwaarde: de overheid heeft een wettelijk kader gecreëerd dat btw-vrijgestelde ziekenhuizen mee kunnen instaan voor de organisatie van een pretriagepunt, waarbij de overheid voorziet in een louter kostendekkende vergoeding. Er is dus geen sprake van concurrentieverstoring.
    Mocht dit na wijziging van de wetgeving of circulaire of interpretatie toch het geval zijn, erkennen de partijen dat, behoudens bijpassing van het verschil door het RIZIV, de conform artikel 4 vanwege het RIZIV gevraagde financiering ontoereikend zal zijn met oog op de organisatie van het pré-triage- en testcentrum Voorkempen zoals beschreven in deze overeenkomst.
    In een dergelijk geval zullen partijen overleg plegen om na te gaan op welke manier het pré-triage- en testcentrum Voorkempen kan worden georganiseerd, zodat de in artikel 1 van deze overeenkomst nagestreefde doelstelling kan worden bereikt. Tevens zal de meest gerede partij gerechtigd zijn deze overeenkomst te beëindigen mits het respecteren van een opzeggingstermijn van 4 weken.

    SLOTBEPALINGEN
    Artikel 12.
    Deze overeenkomst kan door één van de partijen worden opgezegd, mits in achtneming van een opzegtermijn van minimaal 6 maanden of in onderling overleg. Het Vlaamse Kruis hanteert een opzegtermijn van maximaal 1 maand.

    Opgemaakt in 10 exemplaren waarvan elke partij verklaart er één ontvangen te hebben.

    Artikel 2.
    Mevrouw Paula Henderickx en mevrouw Annick Smeets, respectievelijk voorzitter gemeenteraad en algemeen directeur, worden gemachtigd deze samenwerkingsovereenkomst te ondertekenen namens gemeente Zandhoven.
    Artikel 3.
    Het College van burgemeester en schepenen wordt gelast met de verdere uitvoering van dit besluit.
    Artikel 4.
    Een afschrift van deze beslissing zal aan Algemeen Ziekenhuis Sint-Jozef Malle, de Financiële dienst en aan de dienst Welzijn overhandigd worden.

  • Artikel 1.
    Kennis te nemen van het auditrapport bij gemeente, OCMW en AGB Zandhoven.

  • Artikel 1.
    De gemeenteraad neemt kennis van het besluit van de gouverneur houdende de goedkeuring van de jaarrekening 2019 van de gemeente Zandhoven.
    Artikel 2.
    Een afschrift van deze beslissing zal kenbaar gemaakt worden aan de toezichthoudende overheid bij het overmaken van de besluitenlijst van de gemeenteraad.

  • Artikel 1.
    Kennis te nemen van het besluit van de toezichthoudende overheid m.b.t. de goedkeuring van de jaarrekening 2019 van het Autonoom Gemeentebedrijf Zandhoven.
    Artikel 2.
    Een afschrift van deze beslissing zal worden overgemaakt aan het Autonoom Gemeentebedrijf.

Goedkeuren verslag

Sluiten vergadering


Publicaties

Agenda
Besluitenlijst
Notulen