De voorzitter opent de vergadering; er zijn 4 verontschuldigingen nl. dhrn. Peeters W. en Soetemans H., mevr. Suls M. en dhr. Van Bergen T..
De OCMW-raad,
Gelet op het decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, en latere wijzigingen.
Gelet op het decreet van 20 april 2012 houdende de organisatie van kinderopvang van baby’s en peuters (Hoofdstuk 4: Lokaal Loket Kinderopvang).
Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering van 22 november 2013 houdende de vergunningsvoorwaarden en het kwaliteitsbeleid voor gezinsopvang en groepsopvang van baby’s en peuters.
Gelet op het decreet van 29 november 2013 houdende de organisatie van preventieve gezinsondersteuning (Hoofdstuk 3: Huizen van het Kind).
Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering van 14 december 2018 houdende toekenning van een subsidie aan het Lokaal Loket Kinderopvang.
Gelet op de beslissing van het college van burgemeester en schepenen van 22 juli 2019 betreffende principiële goedkeuring tot uitbouw van het Lokaal Loket Kinderopvang op het niveau van de eerstelijnszone Voorkempen.
Gelet op zijn beslissing van 21 november 2019 betreffende goedkeuring ‘projectplan lokaal loket kinderopvang Voorkempen’ met KINA p.v. aangaande overkoepelende ondersteuning lokaal loket kinderopvang Voorkempen’.
Gelet op zijn beslissing van 20 februari 2020 betreffende goedkeuring van de samenwerkingsovereenkomst met Leren@vaart aangaande financieel beheer.
Gelet op zijn beslissing van 20 februari 2020 betreffende goedkeuring van de samenwerkingsovereenkomst met Leren@vaart aangaande de coördinatie van het fysiek lokaal loket kinderopvang Voorkempen.
Gelet op zijn beslissing van 20 februari 2020 betreffende goedkeuring van de samenwerkingsovereenkomst met Tactics bvba aangaande webapplicatie lokaal loket kinderopvang.
Overwegende dat de lokale loketten kinderopvang neutrale informatie- en ondersteuningspunten zijn voor gezinnen met een vraag naar kinderopvang, in de vorm van een netwerk van actoren die relevant zijn voor kinderopvang.
Overwegende dat het fysiek loket kinderopvang Voorkempen (i.s.m. leren@Vaart) bereikbaar is sinds 1 januari 2020 en het digitaal loket kinderopvang Voorkempen (i.s.m. Tactics) actief is sedert september 2020.
Gelet op zijn beslissing van 24 februari 2022 inzake de goedkeuring van het hernieuwde projectplan KINA pv en de hernieuwde samenwerkingsovereenkomst Leren@Vaart wegens toetreding van de gemeenten Malle, Ranst en Wommelgem en uitbreiding uren van het fysiek loket kinderopvang naar 12 uur per week vanaf januari 2022.
Overwegende dat de lokale besturen bovenop hun subsidiebedrag vanaf 2022 een jaarlijkse bijdrage betalen van 1.211 euro per lokaal bestuur;- dat de gemeentelijke bijdrage de kosten van het lokaal loket kinderopvang niet langer dekt omwille van de indexering van de loonkost vanuit KINA (overkoepelende coördinatie) en vanuit Leren@Vaart (fysiek loket kinderopvang) en omwille van de verhoogde kost van het digitaal platform (via Tactics).
Gelet op de vraag van de gemeenten Essen en Wuustwezel in december 2022 om toe te treden tot het lokaal loket kinderopvang Voorkempen, waardoor de uren van het fysiek loket dienen te worden uitgebreid van 12 uur per week naar 16 uur per week alsook de ondersteuningsuren door de stafmedewerker van KINA met 10 uren dienen te worden uitgebreid naar 80 uur per jaar voor de 10 lokale besturen samen.
Ermee rekening houdende dat de toetreding van Essen en Wuustwezel maakt dat de gemeentelijke bijdrage in 2023 lager is dan wanneer ze niet toetreden.
Overwegende dat Tactics nog steeds de goedkoopste aanbieder is van een digitaal platform, dat zij een groepskorting hebben toegestaan van 35%, dat zij een schriftelijke garantie hebben gegeven dat er de komende 3 jaar geen prijsstijging zal gebeuren.
Overwegende dat het gezien hoger vermelde aanpassingen noodzakelijk is een hernieuwde samenwerkingsovereenkomst goed te keuren met Leren@Vaart aangaande het lokaal loket kinderopvang Voorkempen.
Overwegende dat de deelnemende lokale besturen volgende aangepaste financiële bijdragen zullen betalen bovenop de Vlaamse subsidies: 1450 euro per lokaal bestuur in 2023 – 2650 euro per lokaal bestuur vanaf 2024 (jaarlijkse indexering).
Overwegende dat OCMW Zandhoven bij het afsluiten van de samenwerkingsovereenkomst vertegenwoordigd moet zijn;- dat het derhalve noodzakelijk is twee personen aan te stellen die bij de ondertekening van bedoelde samenwerkingsovereenkomst OCMW Zandhoven zullen vertegenwoordigen en gerechtigd zijn dit te ondertekenen.
Artikel 1.
Zijn goedkeuring te verlenen aan navolgend hernieuwde samenwerkingsovereenkomst, samen met de andere lokale besturen (Brecht, Malle, Ranst, Schilde, Wijnegem, Wommelgem, Zandhoven, Zoersel, Essen en Wuustwezel) en Leren@Vaart vzw Remylaan 4B, 3018 Wijgmaal wat betreft tewerkstelling coördinator en financieel beheer.
Samenwerkingsovereenkomst met Leren@Vaart Lokaal Loket Kinderopvang Voorkempen |
||||
Tussen de ondergetekenden, | ||||
- | Voor het lokaal loket kinderopvang Voorkempen: | |||
o Lokaal bestuur Brecht | ||||
o Lokaal bestuur Malle | ||||
o Lokaal bestuur Ranst | ||||
o Lokaal bestuur Schilde | ||||
o Lokaal bestuur Wijnegem | ||||
o Lokaal bestuur Wommelgem | ||||
o Lokaal bestuur Zandhoven | ||||
o Lokaal bestuur Zoersel | ||||
o Lokaal bestuur Essen | ||||
o Lokaal bestuur Wuustwezel | ||||
- | Voor Leren@vaart vzw, Remylaan 4B, 3018 Wijgmaal, vertegenwoordigd door Ellen Verpeet, directeur. Dit is een vzw binnen Ferm waar de coördinator tewerkgesteld wordt. | |||
VOORWERP VAN DE OVEREENKOMST | ||||
Het lokaal loket kinderopvang is een samenwerkingsverband tussen de lokale besturen Brecht, Malle, Ranst Schilde, Wijnegem, Wommelgem, Zandhoven, Zoersel, Essen en Wuustwezel en andere partnerorganisaties. De erkenning, subsidies en middelen van het Lokaal Loket Kinderopvang zijn toegekend aan dit samenwerkingsverband. | ||||
1. | Het Lokaal Loket Kinderopvang Voorkempen stelt jaarlijks een bedrag van €34.960 ter beschikking aan Leren@vaart vzw (deel van Ferm) voor de tewerkstelling van een coördinator. Dit bedrag is jaarlijks indexeerbaar. Leren@Vaart treedt op als de formele werkgever. | |||
2. | Het Lokaal loket kinderopvang Voorkempen stelt Leren@vaart vzw aan als ontvanger en beheerder van de subsidies die toegekend worden aan het Lokaal Loket Voorkempen. | |||
1. Tewerkstelling van de coördinator | ||||
Opdracht van de coördinator | ||||
- | De coördinator ondersteunt het samenwerkingsverband om de doelstellingen van het Lokaal Loket Voorkempen te realiseren. | |||
- | Leren@vaart garandeert als werkgever de continuïteit van deze coördinator. | |||
- | De coördinator staat in voor de telefoonpermanentie en is beschikbaar voor contactmomenten op afspraak. | |||
- | De coördinator begeleidt gezinnen in hun zoektocht naar kinderopvang. We bieden hierbij voorrang aan de gezinnen die via digitale ondersteuning niet geholpen zijn. | |||
- | De coördinator houdt alle unieke opvangvragen bij in functie van de rapportering aan de subsidiërende instanties. |
|||
Samenwerking met de werkgroep | ||||
- | De inhoudelijke aansturing gebeurt door de werkgroep van het Lokaal Loket Kinderopvang. De werkgroep zorgt voor een goede briefing en afstemming met de coördinator. | |||
- | Alle leden van de werkgroep engageren zich dat de coördinator hen kan contacteren om informatie te geven of mee te denken rond thema’s die aan de orde zijn. | |||
- | De coördinator en de werkgroep bewaken actief dat opdrachten/taken binnen het voorziene budget uitgevoerd kunnen worden. | |||
- | De coördinator brengt op transparante wijze verslag uit van de eigen activiteiten aan de werkgroep. | |||
- | De werkgroep voorziet jaarlijks een overleg met de coördinator over de samenwerking. | |||
Opvolging van het functioneren | ||||
- | Leren@vaart bewaakt het goed functioneren van de coördinator en waakt erover dat de coördinator in lijn werkt met de doelstellingen en afgesproken werkwijzen van het Lokaal Loket Voorkempen. | |||
- | Indien de coördinator voor lange tijd afwezig is, stemt Leren@vaart af met de werkgroep hoe dit opgelost wordt; Leren@vaart is verantwoordelijk om continuïteit te garanderen. | |||
- | Elementen van goed of minder goed functioneren zullen aan Leren@vaart worden gesignaleerd, met name aan de Provinciemanager van Ferm Kinderopvang, Tulsi Celie. | |||
Garantie van neutraliteit en transparantie | ||||
- | Alle vormen van communicatie door de coördinator (of wie de coördinator vervangt) worden expliciet in naam van het Lokaal Loket Voorkempen gevoerd. | |||
- | Alle kentekenen of verwijzingen naar Ferm of verwante organisaties worden weggelaten in de communicatie. | |||
- | De coördinator gebruikt uitsluitend het e-mailadres van het Lokaal Loket Voorkempen. | |||
- | Inzet van andere personeelsleden van Ferm zal eerst afgestemd worden met de stuurgroep. | |||
Vergoeding van de onkosten voor de coördinator | ||||
- | Het Lokaal Loket Voorkempen voorziet een jaarlijkse bijdrage van €34.960 aan Leren@Vaart. Deze bijdrage wordt jaarlijks aangepast aan de evolutie van het loonbarema PC331. Hier tegenover staat telefoonpermanentie en een beschikbaarheid van 16 uur per week, flexibel in te zetten. Voor de eerste periode van 1 maart 2023 tot en met 31 december 2023 wordt een bijdrage van €29.135 voorzien. | |||
- | Deze bijdrage hangt samen met toegekende subsidies van Kind en Gezin. Bij wijziging van deze subsidies wordt deze bijdrage herzien door de stuurgroep. | |||
- | Indien nodig kan de stuurgroep op projectbasis bijkomend budget voorzien. Hiervoor zal telkens een afzonderlijke overeenkomst opgemaakt worden. | |||
2. Financieel beheer | ||||
Ontvangen en beheren van subsidies | ||||
- | Leren@vaart wordt door het Lokaal Loket Kinderopvang Voorkempen aangesteld als ontvanger van de subsidies. | |||
- | De werkgroep van het Lokaal Loket Kinderopvang Voorkempen beslist hoe de subsidies worden ingezet. | |||
- | De coördinator volgt deze subsidies op, bewaakt dat ze conform de voorschriften besteed worden en zorgt voor de verantwoording naar de subsidiërende instanties. | |||
Jaarlijkse begroting en financieel verslag | ||||
- | Leren@vaart houdt een afzonderlijke boekhouding bij en zorgt voor een overzichtelijk financieel verslag dat makkelijk op te volgen is door de stuurgroep. | |||
- | De werkgroep stelt jaarlijks een begroting op. Deze wordt per kwartaal opgevolgd. | |||
- | De coördinator legt jaarlijks een financieel verslag voor aan de stuurgroep. | |||
Duur en opzeg van de overeenkomst | ||||
- | Deze overeenkomst kan beëindigd worden door elk van beide partijen, mits het respecteren van een opzegtermijn van 3 maanden. | |||
- | De opzegging gebeurt door een aangetekend schrijven. | |||
- | De overeenkomst is gebonden aan de toegekende subsidies, indien het subsidiebedrag van een van de subsidiërende partners wijzigt, zal deze overeenkomst herzien worden. | |||
- | Indien de afspraken van deze samenwerkingsovereenkomst niet nagekomen worden, zullen eerst nadrukkelijke pogingen tot bijsturing ingezet worden. Bij het uitblijven van resultaat kan deze overeenkomst beëindigd worden mits het respecteren van de opzegtermijn. | |||
- | Als er 3 maand voor de einddatum geen opzegging gebeurt door één van beide partijen, wordt deze overeenkomst stilzwijgend verlengd voor de periode van 1 jaar. |
Artikel 2.
Mevrouw Paula Henderickx en mevrouw Annick Smeets, respectievelijk voorzitter van de OCMW-raad en algemeen directeur, worden gemachtigd om deze samenwerkingsovereenkomst te ondertekenen namens OCMW Zandhoven.
Artikel 3.
De voorliggende samenwerkingsovereenkomst vervangt de samenwerkingsovereenkomst Leren@Vaart zoals goedgekeurd door de OCMW-raad van 24 februari 2022.
Artikel 4.
Een afschrift van deze beslissing zal bezorgd worden aan de dienst Financiën, dienst Welzijn en Kina p.v. (Antwerpsesteenweg 503 – 2390 Malle).
De OCMW-raad,
Gelet op het decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, en latere wijzigingen.
Gelet op het decreet van 20 april 2012 houdende de organisatie van kinderopvang van baby’s en peuters (Hoofdstuk 4: Lokaal Loket Kinderopvang).
Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering van 22 november 2013 houdende de vergunningsvoorwaarden en het kwaliteitsbeleid voor gezinsopvang en groepsopvang van baby’s en peuters.
Gelet op het decreet van 29 november 2013 houdende de organisatie van preventieve gezinsondersteuning (Hoofdstuk 3: Huizen van het Kind).
Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering van 14 december 2018 houdende toekenning van een subsidie aan het Lokaal Loket Kinderopvang.
Gelet op de beslissing van het college van burgemeester en schepenen van 22 juli 2019
betreffende principiële goedkeuring tot uitbouw van het Lokaal Loket Kinderopvang op het niveau van de eerstelijnszone Voorkempen.
Gelet op zijn beslissing van 21 november 2019 betreffende goedkeuring ‘projectplan lokaal loket kinderopvang Voorkempen’ met KINA p.v. aangaande overkoepelende ondersteuning lokaal loket kinderopvang Voorkempen’.
Gelet op zijn beslissing van 20 februari 2020 betreffende goedkeuring van de samenwerkingsovereenkomst met Leren@vaart aangaande financieel beheer.
Gelet op zijn beslissing van 20 februari 2020 betreffende goedkeuring van de samenwerkingsovereenkomst met Leren@vaart aangaande de coördinatie van het fysiek lokaal loket kinderopvang Voorkempen.
Gelet op zijn beslissing van 20 februari 2020 betreffende goedkeuring van de samenwerkingsovereenkomst met Tactics bvba aangaande webapplicatie lokaal loket kinderopvang.
Overwegende dat de lokale loketten kinderopvang neutrale informatie- en ondersteuningspunten zijn voor gezinnen met een vraag naar kinderopvang, in de vorm van een netwerk van actoren die relevant zijn voor kinderopvang.
Overwegende dat het fysiek loket kinderopvang Voorkempen (i.s.m. leren@Vaart) bereikbaar is sinds 1 januari 2020 en het digitaal loket kinderopvang Voorkempen (i.s.m. Tactics) actief is sedert september 2020.
Gelet op zijn beslissing van 24 februari 2022 inzake de goedkeuring van het hernieuwde projectplan KINA pv en de hernieuwde samenwerkingsovereenkomst Leren@Vaart wegens toetreding van de gemeenten Malle, Ranst en Wommelgem en uitbreiding uren van het fysiek loket kinderopvang naar 12 uur per week vanaf januari 2022.
Overwegende dat de lokale besturen bovenop hun subsidiebedrag vanaf 2022 een jaarlijkse bijdrage betalen van 1.211 euro per lokaal bestuur.
Vaststellende dat de gemeentelijke bijdrage de kosten van het lokaal loket kinderopvang niet langer dekt omwille van de indexering van de loonkost vanuit KINA (overkoepelende coördinatie) en vanuit Leren@Vaart (fysiek loket kinderopvang) en omwille van de verhoogde kost van het digitaal platform (via Tactics).
Gelet op de vraag van de gemeenten Essen en Wuustwezel in december 2022 om toe te treden tot het lokaal loket kinderopvang Voorkempen, waardoor de uren van het fysiek loket dienen te worden uitgebreid van 12 uur per week naar 16 uur per week alsook de ondersteuningsuren door de stafmedewerker van KINA met 10 uren dienen te worden uitgebreid naar 80 uur per jaar voor de 10 lokale besturen samen.
Overwegende dat Tactics nog steeds de goedkoopste aanbieder is van een digitaal platform;- dat zij een groepskorting hebben toegestaan van 35% en zij een schriftelijke garantie hebben gegeven dat er de komende 3 jaar geen prijsstijging zal gebeuren.
Overwegende dat de deelnemende lokale besturen volgende aangepaste financiële bijdragen zullen betalen bovenop de Vlaamse subsidies: 1450 euro per lokaal bestuur in 2023 – 2650 euro per lokaal bestuur vanaf 2024 (jaarlijkse indexering).
Overwegende dat het gezien hoger vermelde aanpassingen noodzakelijk is een addendum goed te keuren bij het projectplan lokaal loket kinderopvang Voorkempen met KINA.
Overwegende dat OCMW Zandhoven bij het afsluiten van het addendum vertegenwoordigd moet zijn;- dat het derhalve noodzakelijk is twee personen aan te stellen die bij de ondertekening van bedoeld addendum OCMW Zandhoven zullen vertegenwoordigen en gerechtigd zijn te ondertekenen.
Artikel 1.
Zijn goedkeuring te verlenen aan navolgend addendum Projectplan Lokaal Loket Kinderopvang Voorkempen:
Addendum Projectplan Lokaal Loket Kinderopvang Voorkempen |
Artikel 2.
Mevrouw Paula Henderickx en mevrouw Annick Smeets, respectievelijk voorzitter van de OCMW-raad en algemeen directeur, worden gemachtigd om het addendum projectplan Lokaal Loket Kinderopvang Voorkempen namens lokaal bestuur Zandhoven te ondertekenen.
Artikel 3.
Het voorliggende addendum wordt toegevoegd aan het projectplan Kina p.v. zoals goedgekeurd door de OCMW-raad van 24 februari 2022.
Artikel 4.
Een afschrift van deze beslissing zal bezorgd worden aan de dienst Financiën, dienst Welzijn en Kina p.v. (Antwerpsesteenweg 503 – 2390 Malle).
De OCMW-raad,
Gelet op het decreet Lokaal Bestuur en in het bijzonder op artikel 77 inzake de bevoegdheid van de OCMW-raad en inzake de intergemeentelijke samenwerking, en latere wijzigingen.
Gelet op de laatst gecoördineerde statuten van de dienstverlenende vereniging Cipal (hierna kortweg ‘Cipal’) van 14 april 2014.
Overwegende dat OCMW Zandhoven deelnemer is van Cipal.
Gelet op zijn beslissing van 14 februari 2019 waarbij mevrouw Bossaerts Betty, raadslid en de heer Lauwereys Jelle, schepen, respectievelijk werden aangesteld tot vertegenwoordiger van de OCMW Zandhoven en tot plaatsvervanger van de vertegenwoordiger van het OCMW, om deel te nemen aan alle algemene vergaderingen van de dienstverlenende vereniging Cipal die vanaf het jaar 2019 tot en met 31 december 2024 worden georganiseerd.
Gelet op de oproepingsbrief van 14 juli 2023 tot de algemene vergadering van Cipal die digitaal doorgaat op 12 oktober 2023 om 16 uur met de volgende agendapunten:
Gelet op het ontwerp van statutenwijziging van Cipal, goedgekeurd door de raad van bestuur in zitting van 13 juli 2023.
Overwegende dat de statuten van Cipal dienen gewijzigd te worden om deze in overeenstemming te brengen met de bepalingen van het Wetboek van vennootschappen en verenigingen en met de bepalingen van het decreet Lokaal Bestuur.
Overwegende dat voormeld ontwerp van statutenwijziging ook het voorstel omvat om de maatschappelijke doelstellingen van Cipal te actualiseren als gevolg van de uitbreiding van de dienstverlening van Cipal en de zetel van de vereniging te verplaatsen.
Overwegende dat voormeld ontwerp van statutenwijziging tevens het voorstel omvat om de statuten op diverse punten te wijzigen om in het bijzonder de leesbaarheid te verhogen.
Gelet op het decreet Lokaal Bestuur en in het bijzonder op artikel 427.
Gelet op de toelichtende nota van Cipal betreffende voormeld ontwerp van statutenwijziging en betreffende de overige agendapunten van deze buitengewone algemene vergadering.
Gelet op het voorstel van de raad van bestuur van Cipal, om voormeld ontwerp van statutenwijziging en de overige agendapunten van deze buitengewone algemene vergadering goed te keuren.
Overwegende dat de raad kan instemmen met voormeld ontwerp van statutenwijziging en met de overige agendapunten van deze buitengewone algemene vergadering.
Artikel 1.
De wijzigingen aan artikel 4 van de statuten van Cipal (agendapunten 1 en 2 van de vergadering: wijziging maatschappelijke doelstellingen van Cipal) worden goedgekeurd.
Artikel 2.
De wijzigingen aan artikel 5 van de statuten van Cipal (agendapunt 3 van de vergadering: verplaatsing van de zetel van Cipal) worden goedgekeurd.
Artikel 3.
De overige wijzigingen aan de statuten van Cipal overeenkomstig voormeld ontwerp van statutenwijziging (agendapunten 4 tot en met 61 van de vergadering: andere wijzigingen aan de statuten overeenkomstig het aan de deelnemers verstuurde ontwerp) worden goedgekeurd.
Artikel 4.
Het voorstel tot wijziging aan het opschrift van de statuten van Cipal om deze in overeenstemming te brengen met de genomen besluiten (agendapunt 62 van de vergadering) wordt goedgekeurd.
Artikel 5.
Het voorstel tot het verlenen van machten tot uitvoering van de genomen besluiten (agendapunt 63 van de vergadering) wordt goedgekeurd.
Artikel 6.
De vertegenwoordiger van het OCMW, aangesteld in zitting van 14 februari 2019 wordt gemandateerd om op de algemene vergadering van Cipal van 12 oktober 2023 (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden) te handelen en te beslissen conform de beslissingen die door de OCMW-raad zijn genomen.
Artikel 7.
Het vast bureau wordt gelast met de uitvoering van onderhavig besluit en in het bijzonder met het in kennis stellen daarvan aan Cipal.
Artikel 8.
Een afschrift van deze beslissing zal aan Cipal dv (infoavdv@cipal.be) en de dienst Secretariaat bezorgd worden.
De OCMW-raad,
Gelet op het decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, in het bijzonder artikel 78 met betrekking tot de bevoegdheid van de OCMW-raad, en latere wijzigingen.
Gelet op het decreet van 9 juli 2021 houdende wijziging van diverse decreten met betrekking tot wonen waarbij een regelgevend kader met betrekking tot de woonmaatschappijen wordt gecreëerd.
Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering van 17 december 2021 tot wijziging van verschillende besluiten over wonen.
Gelet op de Vlaamse Codex Wonen van 2021.
Gelet op het besluit Vlaamse Codex Wonen van 2021.
Gelet op het besluit van de Vlaamse regering van 4 februari 2022 waarbij de Vlaamse Regering de werkingsgebieden voor de woonmaatschappijen in Vlaanderen vastlegde.
Gelet op het reparatiebesluit van de Vlaamse regering van 10 november 2022 of het Besluit van de Vlaamse Regering tot uitvoering van het decreet van 3 juni 2022 houdende diverse maatregelen inzake de herstructurering van het beleidsveld Wonen en tot wijziging van verschillende besluiten over wonen.
Gelet op zijn beslissingen van 22 juni 2023 waarbij de goedkeuring werd verleend aan het splitsingsvoorstel van de Ideale Woning cvba op de buitengewone algemene vergadering van 28 juni 2023 en het goedkeuren van het mandaat van de vertegenwoordiger op de buitengewone algemene vergadering van de Ideale Woning cvba van 28 juli 2023.
Gelet op zijn beslissing van 21 maart 2019 waarbij een vertegenwoordiger van het OCMW werd aangeduid voor de (buitengewone) algemene vergaderingen van de Ideale Woning cvba vanaf het jaar 2019 tot en met 31 december 2024.
Gelet op de brief van 27 juni 2023 van Woonkade Rupelstreek waarbij de aandeelhouders uitgenodigd worden op een buitengewone algemene vergadering op 28 juli 2023 om 13u15 ( Jan Denucéstraat 23 - 2020 Antwerpen) met de volgende agenda:
Overwegende dat de vorming van de woonmaatschappij binnen het werkingsgebied “ Antwerpen-Rupel” zal bestaan uit 5 luiken;- dat het in de buitengewone algemene vergadering van 28 juli 2023 enkel over luik 5 zal gaan.
Overwegende dat de brief van 27 juni niet in ons bezit was voor de gemeenteraad van juni;- dat de buitengewone algemene vergadering zal plaatsvinden voor de gemeenteraad van september.
Overwegende dat het vast bureau om voormelde reden op 12 juli 2023 bij hoogdringendheid de agendapunten heeft goedgekeurd en de vertegenwoordiger van de gemeente heeft gemandateerd.
Bij de bespreking van dit agendapunt, hoort de OCMW-raad een tussenkomst van dhr. Belmans W., die het volgende verklaart: "UUUUUren werk, en het aantal sociale huurwoningen is nog geen stap verder. Dank U, Vlaamse Regering!"
Artikel 1.
De OCMW-raad bekrachtigt de beslissing van het vast bureau van 12 juli 2023 waarbij het mandaat van de vertegenwoordiger van het OCMW voor de buitengewone algemene vergadering van 28 juli 2023 goedgekeurd werd.
Artikel 2.
Een afschrift van deze beslissing zal aan de dienst Secretariaat en Woonkade Rupelstreek BV (Uitbreidingsstraat 39 – 2850 Boom) bezorgd worden.
Gezien er tijdens de raadzitting van heden geen verdere opmerkingen worden gemaakt over de redactie van de notulen van de OCMW-raad van 22 juni 2023, en overeenkomstig art. 32 van het decreet Lokaal Bestuur, zijn de notulen van bedoelde zitting, goedgekeurd.
Namens OCMW-raad,
Annick Smeets
algemeen directeur
Paula Henderickx
voorzitter OCMW-raad