Thu 23/05/2019 - 20:00 Raadzaal
Artikel 1.
De gemeente Zandhoven zal overgaan tot de verkoop van de in onderstaande tabel opgenomen bouwgronden, gelegen binnen de omschrijving van de verkaveling ‘Bogaerevelden’ en hebbende volgens het verkavelingsplan waarvoor de vergunning verleend werd het college van burgemeester en schepenen op 15 juni 2016, een oppervlakte en een wijze van bebouwing zoals vermeld naast het lotnummer:
LOT |
OPPERVLAKTE |
WIJZE VAN BEBOUWING |
7 |
554 m² |
half open bebouwing |
8 |
561 m² |
half open bebouwing |
Artikel 2.
De verkoop van de bouwkavels, bedoeld in artikel 1 van onderhavig besluit, zullen bij openbare veiling geschieden.
Artikel 3.
Deze verkopen zullen wettelijk worden geregeld bij akte te verlijden voor notarissen Rochtus en Meesters, geassocieerde notarissen te Zandhoven.
Artikel 4.
Het ontwerp van kohier van lasten en voorwaarden, opgesteld door notarissen Rochtus en Meesters, kantoorhoudend te 2240 Zandhoven, Langestraat 15 en op dewelke vermelde notaris de in artikel 1 opgesomde kavels zal te koop aanbieden, wordt goedgekeurd.
Artikel 5.
Alle mogelijke onkosten, die gepaard zouden kunnen gaan met deze verkoop, zullen ten laste van de kopers gelegd worden.
Artikel 6.
Het college van burgemeester en schepenen wordt gemachtigd de toewijzingen, uitgesproken door de verkoophoudende notaris op de definitieve zitdag, goed te keuren nadat voorafgaandelijk door het college van burgemeester en schepenen een controle werd uitgevoerd op het vervullen van de opgelegde verkoopsvoorwaarden en nadat werd nagegaan of het vooropgestelde schattingsbedrag per vierkante meter werd behaald of overschreden.
Artikel 7.
De heer Luc Van Hove en mevrouw Annick Smeets, respectievelijk burgemeester en algemeen directeur van de gemeente Zandhoven, worden afgevaardigd om bij deze verkoop de gemeente Zandhoven te vertegenwoordigen en namens de gemeente Zandhoven rechtsgeldig te handelen.
Artikel 8.
Afschrift van deze beslissing zal aan notarissen Rochtus en Meesters en aan de financieel directeur worden overgemaakt.
Artikel 1.
Principieel akkoord te gaan met buitengewone onderhoudswerken aan wegen dienstjaar 2019 voor een bedrag indicatief geraamd op 300.000,00 euro incl. btw.
Artikel 2.
Het college van burgemeester en schepenen wordt belast met uitvoering van dit besluit en wordt gemachtigd over te gaan tot de aanduiding van de straten waarin onderhoudswerken zullen worden uitgevoerd. Het zal alle wegen, uitgerust met een asfaltverharding aan een grondig onderzoek onderwerpen.
De opdracht wordt gegeven een externe ontwerper aan te stellen bij de aanvang van de procedure.
Artikel 3.
De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het investeringsbudget van 2019, op budgetcode 0200-00/224007/IE-28 (actie OVERIG-CBS).
Artikel 4.
Afschrift van deze beslissing zal aan de financieel directeur worden overgemaakt.
Artikel 1.
In zijn beslissing van 19 december 2013 inzake de retributie op de inzameling van afval aan huis en de aanvoer ervan op het containerpark wordt artikel 1 gewijzigd als volgt:
2. het brengen van asbestcementplaten:
- 0.20 euro per kg vanaf de 201ste kg aangevoerd op het recyclagepark gedurende hetzelfde kalenderjaar.
De retributie is eisbaar op het moment van aflevering op het recyclagepark.
Wordt geschrapt en vervangen door:
2. het brengen van asbestcementplaten:
- 0.20 euro per kg vanaf de 1001ste kg aangevoerd op het recyclagepark gedurende hetzelfde kalenderjaar.
De retributie is eisbaar op het moment van aflevering op het recyclagepark.
Artikel 2.
Een afschrift van deze beslissing wordt bezorgd aan de milieudienst, financiële dienst en IGEAN Milieu & Veiligheid.
Artikel 1.
De gemeenteraad hecht zijn goedkeuring aan het jaarverslag 2018 en de jaarrekening 2018 van de interlokale vereniging ‘Sportregio Midden-Provincie’.
Artikel 2.
Een afschrift van deze beslissing zal worden overgemaakt aan het regiosecretariaat (Schildebaan 22B – 2240 Zandhoven).
Artikel 1.
Na onderzoek van de documenten die bij de oproeping zijn gevoegd, zijn goedkeuring te hechten aan de dagorde en de afzonderlijke punten van de dagorde van de algemene vergadering van IKA van maandag 17 juni 2019.
Artikel 2.
Zijn goedkeuring te verlenen aan de strategie en begroting 2019.
Artikel 3.
Zijn goedkeuring te verlenen aan het verslag van de raad van bestuur aan de algemene vergadering.
Artikel 4.
Zijn goedkeuring te verlenen aan de balans, resultatenrekening en winstverdeling met betrekking tot het boekjaar 2018.
Artikel 5.
De vertegenwoordiger van de gemeente die zal deelnemen aan de algemene vergadering van IKA van maandag 17 juni 2019 op te dragen zijn stemgedrag af te stemmen op de beslissingen genomen in de gemeenteraad in verband met de te behandelen agendapunten.
Artikel 6.
Het college van burgemeester en schepenen te gelasten met de uitvoering van voormelde besluiten en onder meer kennisgeving hiervan te verrichten aan het secretariaat van intergemeentelijk samenwerkingsverband IKA, p/a Brusselsesteenweg 199, 9090 Melle t.a.v. de heer Lieven Ex.
Artikel 1.
Zijn goedkeuring te hechten aan de agenda van de Algemene Vergadering tevens jaarvergadering van de opdrachthoudende vereniging Iveka van 18 juni 2019:
1. Kennisneming verslagen Iveka van de raad van bestuur en van de commissaris over het boekjaar 2018.
2. Goedkeuring van de jaarrekening Iveka afgesloten op 31 december 2018 (balans, resultatenrekening, winstverdeling, boekhoudkundige besluiten en waarderingsregels).
3. Kennisname vastgelegd resultaat Q1 2019. Kwijting te verlenen afzonderlijk aan de bestuurders, de leden van de regionale bestuurscomités en de commissaris Iveka met betrekking tot het boekjaar 2018.
4. Evaluatieverslag met betrekking tot de werking van de opdrachthoudende vereniging tijdens de vorige 6 jaar en het ondernemingsplan 2019-2024.
5. Aanbod OV 2.0 — uitbreiding activiteiten.
6. Statutaire benoemingen en mededelingen.
Artikel 2.
De vertegenwoordiger van de gemeente/stad die zal deelnemen aan de algemene vergadering tevens jaarvergadering van de opdrachthoudende vereniging Iveka op 18 juni 2019 (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden), op te dragen zijn/haar stemgedrag af te stemmen op de beslissingen genomen in de gemeenteraad van heden inzake voormeld artikel 1 van onderhavige beslissing.
Artikel 3.
Het college van burgemeester en schepenen te belasten met de uitvoering van voormelde beslissingen en onder meer kennisgeving hiervan te verrichten aan de opdrachthoudende vereniging Iveka, ter attentie van het secretariaat, (in pdf-versie) uitsluitend op het e-mailadres: intercommunales@eandis.be.
Artikel 1.
Het verslag van de raad van bestuur over het jaar 2018, de jaarrekening over het boekjaar 2018 en het verslag van de commissaris worden goedgekeurd.
Artikel 2.
Het verlenen van decharge aan de bestuurders en de commissaris over het boekjaar 2018, werden goedgekeurd.
Artikel 3.
Goedkeuring wordt gehecht aan het evaluatierapport 2013-2018 en het beleidsplan 2019-2024.
Artikel 4.
Goedkeuring wordt verleend aan de uitbreiding van het lidmaatschap en de deelname tot Synductis.
Artikel 5.
Goedkeuring wordt verleend aan het verslag betreffende het voorstel inzake het mandaat en de benoeming van de commissaris.
Artikel 6.
Aan de vertegenwoordiger wordt de opdracht gegeven om op de algemene vergadering van 21 juni 2019, overeenkomstig deze beslissing te stemmen evenals
op elke andere algemene vergadering die wordt samengeroepen ter behandeling van de agendapunten van deze algemene vergadering.
Artikel 7.
Het college van burgemeester en schepenen wordt gelast met de uitvoering van dit besluit en zal onverwijld een afschrift van deze beslissing bezorgen aan Pidpa,
(Desguinlei 246 - 2018 Antwerpen).
Artikel 1.
De agendapunten van de algemene vergadering van Cipal van 27 juni 2019 worden goedgekeurd.
Artikel 2.
De gemeentelijke vertegenwoordiger, aangesteld in zitting van 14 februari 2019 wordt gemandateerd om op de algemene vergadering van Cipal van 27 juni 2019 (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden) te handelen en te beslissen conform de beslissingen die door de gemeenteraad zijn genomen over de agendapunten van de algemene vergadering van de dienstverlenende vereniging CIPAL van 27 juni 2019 en verder al het nodige te doen voor de afwerking van de volledige agenda.
Artikel 3.
Het college van burgemeester en schepenen wordt gelast met de uitvoering van dit besluit en in het bijzonder met het in kennis stellen daarvan aan Cipal dv, Bell-Telephonelaan 2D te 2440 Geel.
Artikel 1.
Er wordt akte genomen van de agenda van de algemene vergadering van PONTES van 19 juni 2019, die bestaat uit de volgende agendapunten:
1. Algemene vergadering: verslag 27 maart 2019 – goedkeuring
2. Financiën: balans, resultatenrekening en jaarverslag over het dienstjaar 2018 – goedkeuring
3. Financiën: verslag van de bedrijfsrevisor-commissaris over de jaarrekening 2018 - aktename
4. Financiën: verdeling van het batig saldo van de resultatenrekening 2018 – goedkeuring
5. Financiën: kwijting aan de raad van bestuur en aan de bedrijfsrevisor- commissaris – goedkeuring
6. Bestuur: code van goed bestuur 2019 – goedkeuring
7. Financiën: verplaatsingsvergoeding bestuursorganen (bestuursperiode 2019-2024) – vaststelling
Artikel 2.
De voorstellen van beslissingen worden goedgekeurd en de vertegenwoordiger van de gemeente wordt opgedragen om zijn/haar stemgedrag af te stemmen op de besluiten van de gemeenteraad inzake onderhavige aangelegenheid.
Artikel 3.
De vertegenwoordiger van de gemeente, die met een afzonderlijk besluit werd benoemd, wordt gemandateerd om op de algemene vergadering van PONTES van 19 juni 2019 deel te nemen aan de bespreking over de in artikel 1 vermelde agendapunten en te beraadslagen en te beslissen overeenkomstig dit besluit en verder al het nodige te doen om de volledige agenda af te werken.
Artikel 4.
Een afschrift van dit besluit wordt ter kennisgeving bezorgd aan de intergemeentelijke vereniging PONTES, gevestigd te 2610 Antwerpen-Wilrijk, aan de Jules Moretuslei 2.
Artikel 1.
De gemeente keurt hierna volgende leningsovereenkomst goed:
LENINGSOVEREENKOMST INVESTERINGEN AGB Zandhoven 2018 |
Tussen de ondergetekende:
1. Het gemeentebestuur van Zandhoven, vertegenwoordigd door mevrouw Paula Henderickx, voorzitter van de gemeenteraad en mevrouw Annick Smeets, algemeen directeur, met zetel te 2240 Zandhoven, Liersebaan 12.
hierna genoemd ‘Uitlener’, enerzijds en
2. Het Autonoom Gemeentebedrijf Zandhoven, afgekort ‘AGB Zandhoven’, vertegenwoordigd door de heer Rudy Willems, voorzitter van de Raad van Bestuur en de heer Richard Bastanie, lid van de Raad van Bestuur, met zetel te 2240 Zandhoven, Liersebaan 12 en ondernemingsnummer 0847.208.490.
Opgericht bij besluit van de gemeenteraad van de Gemeente Zandhoven op 8 september 2011 en goedgekeurd door de Vlaamse minister van Bestuurszaken, Binnenlands Bestuur, Inburgering, Toerisme en Vlaamse Rand op 13 december 2011 en gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad op 11 januari 2012.
hierna genoemd ‘Lener’, anderzijds,
hierna samen genoemd ‘de partijen’
wordt een leningsovereenkomst gesloten met volgende voorwaarden:
Artikel. 1. – Voorwerp
De Uitlener verleent een lening aan de Lener, die de lening aanvaardt, gelijk aan de hoofdsom, met de duurtijd en volgens de regeling en de voorwaarden, zoals die hierna worden bepaald.
Artikel 2. – Hoofdsom
De Lener erkent aan de Uitlener de som van 190.9319,97 EUR verschuldigd te zijn.
Artikel 3. – Doel van de lening
De lening zal uitsluitend worden aangewend voor de financiering van de investeringen van het AGB Zandhoven in de loop van 2018.
Elke aanwending van het ontleende bedrag in strijd met deze overeenkomst heeft van rechtswege de onmiddellijke opeisbaarheid van het openstaande bedrag voor gevolg.
Artikel 4. – Duurtijd
Deze lening is toegestaan voor een termijn tot 31 december 2032.
Tussen partijen is uitdrukkelijk overeengekomen dat al de bepalingen van de huidige overeenkomst na de vervaltijd van toepassing zullen blijven ingeval de terugbetaling, om het even welke reden, niet op de vastgestelde datum zou geschieden, en dit zonder alsdan afbreuk te doen aan de eisbaarheid.
Artikel 5. - Vaststelling renteloosheid
Er is door de Lener geen enkele rente verschuldigd gedurende de volledige periode dat de lening loopt.
Artikel 6. – Terugbetaling
De Lener verbindt zich er toe om het ontleende bedrag als volgt terug te betalen:
AGB ZANDHOVEN |
||||
INVESTERINGEN VAN BOEKJAAR 2018 : AFLOSSINGENTABEL |
||||
|
||||
Totaalbedrag van de lening |
190.931,79 |
|||
Looptijd van de lening |
15 |
|||
Datum goedkeuring gemeenteraad |
|
|||
|
||||
|
JAAR |
AFLOSSING |
INTREST |
OPENSTAAND SALDO |
|
||||
|
|
|
|
190.931,97 |
1 |
2018 |
13.271,11 |
|
177.660,86 |
2 |
2019 |
13.271,11 |
|
164.389,74 |
3 |
2020 |
13.271,11 |
|
151.118,63 |
4 |
2021 |
13.271,11 |
|
137.847,52 |
5 |
2022 |
13.271,11 |
|
124.576,41 |
6 |
2023 |
13.271,11 |
|
111.305,29 |
7 |
2024 |
13.271,11 |
|
98.034,18 |
8 |
2025 |
13.271,11 |
|
84.763,07 |
9 |
2026 |
13.271,11 |
|
71.491,95 |
10 |
2027 |
13.271,11 |
|
58.220,84 |
11 |
2028 |
11.644,17 |
|
46.576,67 |
12 |
2029 |
11.644,17 |
|
34.932,50 |
13 |
2030 |
11.644,17 |
|
23.288,34 |
14 |
2031 |
11.644,17 |
|
11.644,17 |
15 |
2032 |
11.644,17 |
|
|
De terugbetaling gebeurt in eerste instantie door middel van schuldvergelijking met de prijssubsidies die door de Uitlener aan de Lener verschuldigd zijn. De Lener machtigt de Uitlener om het passende bedrag op de prijssubsidies in te houden en te boeken als schuld aan de Lener. Deze inhoudingen worden gelijk gespreid over de vier kwartalen (behoudens akkoord van het directiecomité met een afwijking op de gelijke spreiding over de kwartalen).
Indien de prijssubsidies, die door de Uitlener aan de Lener worden toegekend, niet volstaan om de terugbetalingen te voldoen, is het saldo op de vervaldag betaalbaar op rekening BE72 0910 0012 4816 van de Uitlener.
Artikel 7. - Boete bij te late terugbetaling
Over te laat terugbetaalde bedragen is door de Lener bij wijze van boete rente verschuldigd tegen het op dat ogenblik geldende Euribor rentepercentage (minimaal 0,00%), verhoogd met 100 basispunten, en zulks ten belope van het aantal maanden laattijdigheid waarbij iedere begonnen maand als een volledige maand zal worden aangerekend. De Uitlener is bevoegd onmiddellijke betaling daarvan te verlangen.
Ingeval van niet betaling binnen de vijftien (15) dagen na aanmaning bij ter post aangetekende brief wordt het volledige bedrag der lening onmiddellijk opeisbaar en zal het gehele nog verschuldigde bedrag vermeerderd worden met de rente zoals in vorige alinea berekend.
Artikel 8. – Opeisbaarheid
Alle uit hoofde van de lening verschuldigde bedragen kunnen met onmiddellijke ingang worden opgeëist, en de lening geldt bij opeising als opgezegd indien:
× de Lener in strijd handelt met deze overeenkomst en het verzuim niet is te herstellen;
× de Lener in strijd handelt met deze overeenkomst en de Lener niet alsnog nagekomen heeft binnen 30 dagen na sommatie per aangetekend schrijven of een langere termijn in de sommatie genoemd, zich in regel te stellen.
Bij niet-naleving door de Lener van haar verplichting(en) heeft de Uitlener het recht onverminderd alle persoonlijk vorderingen en dwangmaatregelen in het algemeen verhaal uit te oefenen op al de goederen van de Lener zowel roerende als onroerende. Alle kosten van beslag, inbegrepen van bewarend beslag, zijn ten laste van de Lener.
Artikel 9. - Wijzigingen
Deze leningsovereenkomst bevat de integrale overeenkomst tussen de Uitlener en de Lener en vervangt alle andere mondelinge - of schriftelijke overeenkomsten tussen de Partijen. Deze overeenkomst kan enkel schriftelijk en via uitdrukkelijk akkoord tussen de Partijen worden gewijzigd.
Artikel 10. - Niet-overdraagbaarheid
Behoudens in gevallen, vermeld in onderhavige overeenkomst, kan deze overeenkomst, noch enige rechten daarin, geheel of gedeeltelijk worden overgedragen aan derde partijen.
Artikel 11. - Toepasselijk recht
Deze Leningsovereenkomst renteloze lening is onderworpen aan het Belgisch recht. Enkel de hoven en rechtbanken van de woonplaats van de Uitlener zijn bevoegd.
Artikel 12. – Splitsbaarheid
De nietigheid van één der artikelen van deze overeenkomst of een deel daarvan, tast de geldigheid van de overige bepalingen van deze overeenkomst niet aan, noch van de overeenkomst in haar geheel. Hun afdwingbaarheid blijft onverminderd tot wat wettelijk toegelaten is.
Ingeval van ongeldigheid of onafdwingbaarheid van enige bepaling van de overeenkomst zullen partijen ter goeder trouw onderhandelen teneinde deze te vervangen door een bepaling die zoveel mogelijk hetzelfde effect teweegbrengt als de ongeldige of onafdwingbare bepaling.
Evenzo zullen partijen te goeder trouw onderhandelen teneinde een voor iedere partij aanvaardbare oplossing te vinden indien zich een situatie voordoet, die niet voorzien is in de overeenkomst.
Artikel 2.
Mevrouw Paula Henderickx, voorzitter van de gemeenteraad en mevrouw Annick Smeets, algemeen directeur, worden afgevaardigd om de gemeente Zandhoven te vertegenwoordigen bij ondertekening van de in artikel 1 bedoelde overeenkomst om namens de gemeente Zandhoven rechtsgeldig te handelen.
Artikel 3.
Afschrift van deze beslissing zal worden overgemaakt aan de Raad van Bestuur van het AGB Zandhoven en aan de financieel directeur.
Artikel 1.
De jaarrekening 2018 van het Autonoom Gemeentebedrijf Zandhoven, vastgesteld door de Raad van Bestuur van het AGB Zandhoven op 13 mei 2019 wordt goedgekeurd.
Artikel 2.
Akte te nemen van de verslagen van de commissaris aan de gemeenteraad van de gemeente Zandhoven inzake Autonoom Gemeentebedrijf Zandhoven over de jaarrekening van het boekjaar afgesloten op 31 december 2018, opgemaakt door Callens, Pirenne, Theurnissen & Co bvba, vertegenwoordigd door de heer Marc Maris, Luikersteenweg 23, 3500 Hasselt.
Artikel 3.
De gemeenteraad verleent kwijting aan de commissaris en bestuurders met betrekking tot het jaar 2018.
Artikel 4.
Een afschrift van deze beslissing zal worden overgemaakt aan mevrouw de provinciegouverneur van Antwerpen.
Artikel 1.
De navernoemde personen worden benoemd om als vertegenwoordiger van de fractie vermeld naast hun naam, als lid deel uit te maken van de Raad van Bestuur van het Autonoom Gemeentebedrijf Zandhoven:
Naam van de fractie Naam en adres van de vertegenwoordiger van de fractie
Naam van de fractie |
Naam en adres van de vertegenwoordiger van de fractie |
CD&V |
Soetemans Hans, Oelegembaan 4/4 in 2240 Zandhoven Willems Rudolf, Lijsterlaan 8 in 2243 Pulle Vercammen Dirk, Kleinheide 43 in 2242 Pulderbos Verelst Luc, Amelbergastraat 76 in 2240 Zandhoven Van Hecke Mieke, Koolmeeslaan 26 in 2243 Pulle Cautereels Lydia, Hooidonck 34 in 2240 Zandhoven Peeters May, Herentalsebaan 71 in 2240 Viersel |
GROEN |
Sergier Paul, Bogaereweg 58 in 2240 Zandhoven |
N-VA |
Cools Bram, Molenheide 70 in 2242 Pulderbos Van den Heuvel Conny, Blauwhoef 15 in 2242 Pulderbos |
VLAAMS BELANG |
Vanslambrouck Johan, Tulpenlaan 38 in 2240 Massenhoven |
Artikel 2.
Afschrift van deze beslissing zal aan het Autonoom Gemeentebedrijf Zandhoven worden overgemaakt.
Artikel 1.
In boekdeel 2 ‘Functiebeschrijvingen, bijzondere aanwervings- en bevorderingsvoorwaarden’ wordt de functiebeschrijving van ‘technisch assistent mecanicien’ vastgesteld als volgt:
GEMEENTE ZANDHOVEN GRONDGEBIEDZAKEN TECHNISCH ASSISTENT mecanicien CONTRACTUEEL |
1. NAAM VAN DE FUNCTIE: Technisch assistent mecanicien
2. CHEF VAN DE FUNCTIE: Ploegbaas (wegen)
3. WEDDESCHAAL: D1-D3
4. PLAATS IN DE ORGANISATIE: Hij/zij rapporteert aan de ploegbaas (wegen).
5. DOEL VAN DE FUNCTIE: Organiseren van het onderhoud, herstellingen en keuren van het rollend materieel en machines in eigen beheer of door derden.
6. FUNCTIE-INHOUD
7. FUNCTIEPROFIEL
OPMERKING
Deze functiebeschrijving is niet limitatief en kan steeds worden aangepast aan de evolutie van de organisatorische behoeften en/of noodzaken.
8. BEOORDELINGSCRITERIA
A = van geen belang |
1 = voldoet niet |
||||||||
B = van beperkt belang |
2 = voldoet |
||||||||
C = van belang |
3 = voldoet goed |
||||||||
D = essentieel |
4 = voldoet ruim |
||||||||
|
5 = voldoet uitstekend |
||||||||
A |
B |
C |
D |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|
|
|
KWALITEIT |
|
|
|
|
|
|
|
|
x |
Fouten vermijden |
|
|
|
|
|
|
|
|
x |
Werk verzorgen |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KWANTITEIT |
|
|
|
|
|
|
|
|
x |
Hoeveelheid werk |
|
|
|
|
|
|
|
|
x |
Kunnen werken onder tijdsdruk |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
AANPAK |
|
|
|
|
|
|
|
x |
|
Eigen werkplanning |
|
|
|
|
|
|
|
x |
|
(Probleem)situaties kunnen inschatten |
|
|
|
|
|
|
|
x |
|
Hoofd- en bijzaken kunnen onderscheiden |
|
|
|
|
|
|
|
x |
|
Gevolgen van acties kunnen inschatten |
|
|
|
|
|
|
|
x |
|
Creativiteit |
|
|
|
|
|
|
x |
|
Besluitvaardigheid |
|
|
|
|
|
|
|
|
x |
|
Initiatief nemen |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
COMMUNICATIEVE VAARDIGHEDEN |
|
|
|
|
|
|
x |
|
|
Mondelinge uitdrukkingsvaardigheid |
|
|
|
|
|
x |
|
|
|
Schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid |
|
|
|
|
|
|
|
x |
|
Kennis kunnen overdragen |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KLANTVRIENDELIJKHEID |
|
|
|
|
|
|
x |
|
Inzicht in vragen en behoeften van klanten |
|
|
|
|
|
|
|
x |
|
Klantvriendelijk reageren |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
HOUDING |
|
|
|
|
|
|
|
x |
|
Doorzettingsvermogen |
|
|
|
|
|
|
|
|
x |
Verantwoordelijkheidszin |
|
|
|
|
|
|
|
x |
|
Bereid zijn tot extra inzet |
|
|
|
|
|
|
|
x |
|
Gevoel voor dienstverlening |
|
|
|
|
|
|
|
|
x |
Respect voor interne regels |
|
|
|
|
|
|
x |
|
Anderen motiveren en overtuigen |
|
|
|
|
|
|
|
|
x |
|
Samenwerken met anderen |
|
|
|
|
|
|
x |
|
Met tact en souplesse optreden |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
LEIDINGGEVEN (ook informeel) |
|
|
|
|
|
x |
|
|
Voor anderen plannen en organiseren |
|
|
|
|
|
|
x |
|
|
Delegeren |
|
|
|
|
|
|
x |
|
|
Controleren |
|
|
|
|
|
|
x |
|
Medewerkers begeleiden en stimuleren |
|
|
|
|
|
||
|
|
x |
Met medewerkers overleggen en hen informeren |
|
|
|
|
|
|
x |
|
|
Vergaderingen leiden |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KENNIS |
|
|
|
|
|
|
|
|
x |
Vakkennis |
|
|
|
|
|
|
x |
|
Kennis van gemeentelijke diensten |
|
|
|
|
|
|
|
|
x |
Hulpmiddelen kunnen gebruiken en bedienen |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
AANVULLENDE ASPECTEN |
|
|
|
|
|
|
|
|
….. |
|
|
|
|
|
9. AANWERVINGSVOORWAARDEN
10. BEVORDERINGSVOORWAARDEN
11. EXAMENPROGRAMMA
Het examenprogramma omvat 3 delen:
Om als geslaagd te worden aanzien, moeten de kandidaten op elk gedeelte, elke proef, onderdeel of subonderdeel van proef tenminste 50% van de punten hebben behaald en minimaal 60% op geheel van 100 punten.
12. EXAMENCOMMISSIE
Het examen wordt afgenomen door een jury, samengesteld uit drie ambtenaren van minimaal niveau C (2), van wie ten minste een derde niet tot het eigen gemeentepersoneel behoort en die kennis hebben van de problematiek van een gemeente.
Indien gewenst, kan één ambtenaar vervangen worden door een medewerker van hetzelfde niveau uit een privéorganisatie of een onderwijsinstelling, die vertrouwd is met of kennis heeft van de problematiek rond de inhoud van de te begeven functie.
De algemeen directeur of een gemeenteambtenaar is secretaris van de examencommissie.
13. BEOORDELAARS
Eerste beoordelaar: Ploegbaas (wegen)
Tweede beoordelaar: Technisch coördinator
Artikel 2.
Afschrift van deze beslissing zal worden overgemaakt aan de toezichthoudende overheid en de personeelsdienst.