Thu 21/11/2019 - 20:00 Raadzaal
Artikel 1.
Zijn goedkeuring te verlenen aan navolgend partnerschapovereenkomst Streekplatform Kempen dat voorligt.
Partnerschapsovereenkomst |
Wordt overeengekomen
Artikel 1
Context
Het hierboven vermelde partnerschap diende bij het ESF-agentschap een projectaanvraag in onder het ESFProgramma 2014-2020, oproep met oproepnummer 7884
Als dusdanig past het project onder prioriteit 4 Mensgericht Ondernemen van het operationeel Programma, investeringsprioriteit Modernisering van de arbeidsmarktinstellingen.
Deze overeenkomst verankert de afspraken van het partnerschap met het oog op het verloop van het binnen deze oproep goedgekeurde project met naam Streekplatform Voorkempen en nummer 7884.
Artikel 2
Voorwerp
In deze overeenkomst definiëren de promotor en de overige partners de interne functioneringsmechanismen binnen het partnerschap. Hoofddoel is de uitvoering van het project Streekplatform Voorkempen met projectnummer 7884 zoals beschreven in artikel 1 van deze overeenkomst.
Artikel 3
Duur
De overeenkomst wordt afgesloten voor de duur van het ESF-project met begindatum 01/09/2018 en de einddatum 31/08/2019. Volgend op de beslissing van minister Muyters dd. 4 april 2019 is de projectduur van het ESF-project Versterkt Streekbeleid verlengd met 12 maanden tot 31 juli 2020.
Artikel 4
Beschrijving van het ESF-project
IGEAN, 14 lokale besturen in het noorden van het Arrondissement Antwerpen, de provincie Antwerpen, SELAB, KINA en enkele (sociale) partners richten het streekplatform Voorkempen op om samen actiegericht in te zetten op lokale initiatieven met een focus op fietsmobiliteit . Vanuit deze samenwerking wensen we met de actoren die betrokken zijn en later ook met een ruimer partnership, op een heel directe en projectmatige manier zaken uit te werken die de sociale cohesie en arbeidsmarkt ten goede komen. Dit moet leiden tot meer streekidentiteit en samenwerking in de regio.
Artikel 5
Te behalen resultaten en/of producten
- Versterken van de sociaaleconomische ontwikkeling van de streek door de doelstellingen van de streekvisie te realiseren.
- Een door de lokale stakeholders gedragen streekvisie met prioritaire doelstellingen en acties.
- Een versterking van de bestuurskracht van het samenwerkingsverband streekbeleid.
Toegewezen opdracht(en) aan de verschillende partners
De verschillende acties binnen het project en de desbetreffende uitvoerders worden aangeduid in het projectplan in bijlage. De dienovereengekomen financiële gegevens worden aangeduid in Bijlage 1 bij deze overeenkomst.
Artikel 6
Organisatie van het partnerschap
Om het beheer van het partnerschap en de realisatie van het ESF-project tot een goed einde te brengen, hebben de partners van het partnerschap structuren ontworpen:
Politieke stuurgroep
De stuurgroep bestaat uit een vertegenwoordiging van elk van de 14 gemeentebesturen en vertegenwoordigers van de partnerorganisaties en de sociale partners
De algemene vergadering komt om de vier maanden samen. Op de stuurgroep wordt gerapporteerd over de voortgang van het ESF-project.
Coördinatieteam
Het coördinatieteam bestaat uit de trekkers van de werkgroepen, vertegenwoordigers van de partnerorganisaties en de leden van het streekteam
Het coördinatieteam komt om de 6 weken samen en ondersteunt de trekkers van de werkgroepen bij bij de uitvoering van de projecten. Ze doen aan algemene procesondersteuning en hebben als rol om de samenwerking wezenlijk te doen groeien.
Projectwerkgroepen
Per project wordt een werkgroep gevormd die is samengesteld uit leden van het team, vertegenwoordigers van de organisaties waarmee concreet wordt samengewerkt en experten.
In de werkgroepen wordt de uitvoering van het project behartigd, alsook de rapportage voorbereid naar het coördinatieteam. Er wordt gestreefd naar maximale betrokkenheid van de achterban.
De promotor ziet erop toe de nodige formaliteiten te vervullen om de subsidies te kunnen ontvangen.
In het bijzonder zet de promotor de nodige stappen om vanwege het beheersautoriteit de passende saldobetalingen te verkrijgen, inbegrepen het vergaren en voorbereiden van de daartoe vereiste bewijsstukken en rapporten. Eveneens waakt de promotor erover op passende wijze gebruik te maken van de mogelijkheid voorschotten op de subsidies te krijgen.
Op overeen te komen tijdstippen, te bepalen in functie van de regelmaat waarmede de toegekende subsidies worden uitbetaald door de beheersautoriteit, maakt de promotor een afrekening ten aanzien van de partners, inbegrepen een gehele of gedeeltelijke terugbetaling van de verrichte voorfinancieringen op basis van de ontvangen subsidies.
De promotor maakt de ESF-steun aan de partners over na ontvangst van de ESF-steun door de promotor in naam en voor rekening van de samenwerking. Het overmaken van de ESF-steun gebeurt slechts voor die kosten en uitgaven die overeenstemmen met het budget en het financieringsplan, waarvoor de passende rechtvaardigingsstukken voorliggen én die aanvaard werden door de beheersautoriteit. De partners zijn zelf verantwoordelijk voor de aantoonbaarheid van de ingediende rechtvaardigingsstukken.
Indien een budgetoverschrijding- of verstoring evenwel het gevolg is van een nalatigheid of fout van één van de partners, zal deze de gevolgen daarvan dienen te dragen en eventueel de nodige bijkomende middelen ter beschikking moeten stellen om het budget opnieuw in evenwicht te brengen.
De partners verbinden zich ertoe loyaal samen te werken om het partnerschap en het project tot een goed einde te brengen, binnen het kader van de projectaanvraag en de verdere beslissingen die daaromtrent binnen het partnerschap worden genomen.
In het bijzonder verbinden de partners er zich toe:
Artikel 7
Financiële bepalingen
Inzake de financiële bepalingen zijn de financiële criteria en regels van het ESF-Agentschap vzw, van toepassing op het ESF-project en zodoende bindend voor alle contracterende partijen. De promotor aangesteld in het kader van de uitvoering van het project 7884 fungeert als mandataris voor het beheer van de totaliteit van de kredieten, verbindt zich ertoe de ESF-steun volgens de modaliteiten omschreven in deze partnerschapsovereenkomst over te maken aan de overige partners.
De promotor verbindt er zich toe om de ontvangen ESF-steun volgens de afgesproken regels zoals vermeld in bijlage 1 aan de overige partners van het partnerschap over te maken. Dit gebeurt zo snel mogelijk en uiterlijk binnen een termijn van zestig dagen na ontvangst van de betalingsautoriteit.
Overigens kunnen de partners van het partnerschap onder geen enkel beding aanspraak maken op een financiële storting voordat de promotor de storting van de betalingsautoriteit heeft ontvangen.
Bij de verdeling van de definitieve toegekende ESF-steun onder de partners, worden de totaal reëel gemaakte kosten en de effectief gerealiseerde acties in aanmerking genomen.
Artikel 8
Controle en opvolging
Alle contracterende partijen verbinden er zich toe om:
De inhoudelijke evaluatie en kwaliteitscontrole vinden plaats binnen de structuur van het project.
Alle contracterende partijen houden zich aan onderstaand rapporteringsschema en leveren de nodige inhoudelijke en financiële informatie tijdig aan de promotor.
Eerste rapportering voor de periode 01/12/2018 tot en met 31/07/2019 wordt uiterlijk op 20/10/2019 aan de promotor bezorgd.
Tweede rapportering voor de periode 01/08/2019 tot en met 31/07/2020 wordt uiterlijk op 30/09/2020 aan de promotor bezorgd.
Artikel 9
Communicatie en publiciteit
Alle contracterende partijen verbinden er zich toe om alle betrokkenen bij het project op de hoogte te brengen van het feit dat dit project steun ontvangt van het Europees Sociaal Fonds door vermelding van het Europees Sociaal Fonds (ESF) bij de briefwisseling, bij gebeurtenissen zoals conferenties, vakbeurzen, contacten met de media, op documenten aangaande het project, bij de aanmaak van audiovisueel materiaal, op publicaties. Inzake communicatie en publiciteit verbinden alle contracterende partners zich ertoe de regels van het ESF agentschap inzake communicatie en publiciteit te volgen.
Het streekplatform verbindt er zich toe om bij briefwisseling, bij gebeurtenissen zoals conferenties, vakbeurzen, contacten met de media, op documenten aangaande het project, bij de aanmaak van audiovisueel materiaal en op publicaties steeds de rol van de provincie Antwerpen en haar logo op te nemen (op te vragen via rob.goris@provincieantwerpen.be). Het logo moet minstens gelijkwaardig aan de andere logo’s worden opgenomen. Persberichten worden tijdig voor afstemming voorgelegd aan de persverantwoordelijke van de gedeputeerde voor streekbeleid (Johny.geerinckx@provincieantwerpen.be), in functie van eventuele speech momenten van de gedeputeerde(n). Uitnodigingen worden steeds bezorgd aan alle betrokken contactpersonen van de provincie.
Artikel 10
Intellectuele eigendom
De contracterende partijen verbinden zich ertoe om alle mogelijke behaalde resultaten in het kader van het ESF-project (producten, instrumenten, methodes, ...) publiek te maken en eveneens overdracht naar derde partijen mogelijk te maken.
Artikel 11
Wijzigingen, beëindiging
Alle contracterende partijen verbinden zich ertoe om bij wijziging aan huidige overeenkomst, o.m. betreffende de samenstelling van en de taakverdeling in het partnerschap, een convenant aan huidige overeenkomst toe te voegen en deze ter goedkeuring aan de beheerautoriteit voor te leggen.
Artikel 12
Diverse
De partnerschapsovereenkomst wordt beheerst door het Belgisch recht, inbegrepen de relevante Europese wetgeving en reglementering. Alle geschillen in verband met de uitvoering van de partnerschapsovereenkomst worden beslecht door de bevoegde rechtbank te Antwerpen.
Aldus opgesteld in Wommelgem op 04/10/2019 in 17 exemplaren waarvan elk van de partijen erkent één exemplaar te hebben ontvangen.
Artikel 2.
De beslissing van het schepencollege van 28 mei 2018 te bevestigen met betrekking tot de deelname aan het versterkt streekbeleid (dossier noord) naar aanleiding van oproepfiche 428 ‘versterkt streekbeleid regio Antwerpen’.
Artikel 3.
Mevrouw Paula Henderickx en mevrouw Annick Smeets, respectievelijk voorzitter van de gemeenteraad en algemeen directeur worden gemachtigd deze overeenkomst te ondertekenen namens de gemeente Zandhoven.
Artikel 4.
Afschrift van deze beslissing en de ondertekende partnerschapsovereenkomst zal worden overgemaakt aan intercommunale IGEAN.
Artikel 1.
Het plan ‘inplantingsplan-nieuwe toestand’, voor wat betreft de grondafstand, opgemaakt door AP/ART Architecten, met als contactadres Hendrik van Veldekesingel 150 bus 118 te 3500 Hasselt, waaruit blijkt dat 17,50 m² grond langsheen Het Ven en 7,3 m² op de hoek Het Ven-Vierselbaan, te 2240 Zandhoven, aan de gemeente Zandhoven kosteloos zal worden afgestaan, wordt goedgekeurd.
Artikel 2.
Het plan ‘inplantingsplan-nieuwe toestand’, voor wat betreft de grondafstand, opgemaakt door AP/ART Architecten, met als contactadres Hendrik van Veldekesingel 150 bus 118 te 3500 Hasselt, waaruit blijkt dat 6,9m² verworven wordt door de heer Jean De Wolf, aanvrager, wordt niet goedgekeurd
Artikel 3.
Het aangepast tracé van de weg, aan te leggen ter hoogte van Het Ven en hoek Het Ven-Vierselbaan, wordt definitief goedgekeurd.
Artikel 4.
De “Belofte van kosteloze grondafstand”, opgesteld aan de hand van het in artikel 2 goedgekeurde plan grondafstand, wordt goedgekeurd en het voorstel van kosteloze grondafstand wordt aanvaard voor wat betreft de grond die wordt afgestaan aan de gemeente.
Artikel 5.
De “Belofte van kosteloze grondafstand”, opgesteld aan de hand van het in artikel 2 goedgekeurde plan grondafstand, wordt niet goedgekeurd voor wat betreft de grond die verworven zal worden door de aanvrager.
Artikel 6.
Afschrift van deze beslissing zal bij de aanvraag tot omgevingsvergunning gevoegd worden.
Artikel 1.
In voormelde beslissing van 17 november 2016 wordt artikel 1 volledig geschrapt en vervangen als volgt:
Artikel 1.
In de Amelbergastraat, voor het politiebureel, zal een stilstaan- en parkeerverbod worden ingesteld aan de zijde van rijbaan waar het politiebureel gevestigd is. Een uitzondering zal gemaakt worden voor dienstvoertuigen van de politie.
Daartoe zullen de borden E3 geplaatst worden voorzien van:
- de onderborden ‘uitgezonderd dienstvoertuigen van de politie’
- en van de onderborden Xa (begin van de reglementering), Xb (einde van de reglementering), naargelang het X bord dat van toepassing is.
Artikel 2.
Het college van burgemeester en schepenen wordt belast met de uitvoering van dit besluit, meer bepaald voor wat de afkondiging daarvan betreft en voor wat de aankoop en de plaatsing van de verkeersborden aanbelangt.
Artikel 3.
Dit aanvullend reglement wordt door het college van burgemeester en schepenen ter kennisgeving overgemaakt aan de afdeling Beleid Mobiliteit en Verkeersveiligheid.
Artikel 1.
In voormelde beslissing van 25 april 2019 wordt in artikel 4 de vermelding “minimum 18 zijn en in de gemeente wonen” geschrapt en vervangen door “minimum 18 zijn”.
Artikel 2.
Zijn beslissing van 20 juni 2019 waarbij de leden van de GECORO werden aangeduid, wordt behouden.
Artikel 3.
Afschrift van deze beslissing zal worden overgemaakt aan de dienst Omgeving.
Artikel 1.
De gemeenteraad neemt akte van de budgetwijziging 2019 van 29 augustus 2019 van de kerkfabriek Sint Petrus & Paulus te Pulle.
Artikel 2.
Afschrift van deze beslissing zal aan het centraal kerkbestuur, de kerkfabriek en aan het erkend representatief orgaan worden overgemaakt.
Artikel 1.
De gemeenteraad verleent zijn goedkeuring aan het meerjarenplan 2020-2025 van de kerkfabrieken Sint Amelberga te Zandhoven, O.L. Vrouw-Ten-Hemel-Opgenomen te Pulderbos, Sint Petrus & Paulus te Pulle, Sint Stefaan te Massenhoven en Sint Willibrordus te Viersel.
Artikel 2.
Afschrift van deze beslissing zal aan het centraal kerkbestuur, de kerkfabriek en aan het erkend representatief orgaan worden overgemaakt.
Artikel 1.
De budgetwijziging nr 1/2019 wordt vastgesteld met een positief resultaat op kasbasis van 1.129.077,22 euro.
Artikel 1.
Het schoolreglement opgesteld door de Gemeentelijke Basisschool van Massenhoven, gevestigd te Massenhoven, Kerkstraat 37 wordt goedgekeurd.
Artikel 2.
Het schoolreglement gewoon basisonderwijs wordt bij elke inschrijving van een leerling en nadien bij elke wijziging, ter beschikking gesteld (op papier of via een elektronische drager) aan de ouders, die ondertekenen voor akkoord.
Artikel 3.
Dit schoolreglement van de Gemeentelijke Basisschool van Massenhoven vervangt het schoolreglement zoals goedgekeurd in gemeenteraadszitting van 20 september 2018.
Artikel 4.
Afschrift van deze beslissing zal aan de Gemeentelijke Basisschool van Massenhoven overgemaakt worden.
Artikel 1.
Het schoolreglement opgesteld door de Gemeentelijke Basisschool van Zandhoven, gevestigd te Zandhoven, Amelbergastraat 40 wordt goedgekeurd.
Artikel 2.
Het schoolreglement gewoon basisonderwijs wordt bij elke inschrijving van een leerling en nadien bij elke wijziging, ter beschikking gesteld (op papier of via een elektronische drager) aan de ouders, die ondertekenen voor akkoord.
Artikel 3.
Dit schoolreglement van de Gemeentelijke Basisschool van Zandhoven vervangt het schoolreglement zoals goedgekeurd in gemeenteraadszitting van 20 september 2018.
Artikel 4.
Afschrift van deze beslissing zal aan de Gemeentelijke Basisschool van Zandhoven overgemaakt worden.
Artikel 1.
Er wordt akte genomen van de agenda van de algemene vergadering van PONTES van 18 december 2019, die bestaat uit de volgende agendapunten:
1. Algemene vergadering: verslag 19 juni 2019 - goedkeuring
2. Beleid: evaluatienota 2013-2018 - goedkeuring
3. Beleid: ondernemingsplan 2019-2024 - goedkeuring
4. Financiën: budget 2020 - goedkeuring
5. Varia en rondvraag
Artikel 2.
De voorstellen van beslissingen worden goedgekeurd en de vertegenwoordiger van de gemeente wordt opgedragen om zijn/haar stemgedrag af te stemmen op de besluiten van de gemeenteraad inzake onderhavige aangelegenheid.
Artikel 3.
De vertegenwoordiger van de gemeente, die met een afzonderlijk besluit werd benoemd, wordt gemandateerd om op de algemene vergadering van PONTES van 18 december 2019 deel te nemen aan de bespreking over de in artikel 1 vermelde agendapunten en te beraadslagen en te beslissen overeenkomstig dit besluit en verder al het nodige te doen om de volledige agenda af te werken.
Artikel 4.
Een afschrift van dit besluit wordt ter kennisgeving bezorgd aan de intergemeentelijke vereniging PONTES, gevestigd te 2610 Antwerpen-Wilrijk, aan de Jules Moretuslei 2.
Artikel 1.
De agendapunten van de algemene vergadering van Cipal van 12 december 2019 worden goedgekeurd.
Artikel 2.
De gemeentelijke vertegenwoordiger, aangesteld in zitting van 14 februari 2019 wordt gemandateerd om op de algemene vergadering van Cipal van 12 december 2019 (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden) te handelen en te beslissen conform de beslissingen die door de gemeenteraad zijn genomen over de agendapunten van de algemene vergadering van de dienstverlenende vereniging CIPAL van 12 december 2019 en verder al het nodige te doen voor de afwerking van de volledige agenda.
Artikel 3.
Het college van burgemeester en schepenen wordt gelast met de uitvoering van dit besluit en in het bijzonder met het in kennis stellen daarvan aan Cipal dv, Bell-Telephonelaan 2D te 2440 Geel.
Artikel 1.
Na onderzoek van de documenten die bij de oproeping zijn gevoegd, zijn goedkeuring te hechten aan de dagorde van de algemene vergadering van IKA van maandag 9 december 2019.
Artikel 2.
De vertegenwoordiger van de gemeente die zal deelnemen aan de algemene vergadering van IKA van maandag 9 december 2019 op te dragen zijn stemgedrag af te stemmen op de beslissingen genomen in de gemeenteraad in verband met de te behandelen agendapunten.
Artikel 3.
Het college van burgemeester en schepenen te gelasten met de uitvoering van voormelde besluiten en onder meer kennisgeving hiervan te verrichten aan het secretariaat van intergemeentelijk samenwerkingsverband IKA, p/a Brusselsesteenweg 199, 9090 Melle t.a.v. de heer Lieven Ex.
Artikel 1.
IKA te verzoeken om in te tekenen op de kapitaalsverhoging van Publi-T voor 12.507 aandelen à € 825 per aandeel voor een totaal bedrag van € 10.318.275,00.
Artikel 2.
IKA te verzoeken voor rekening van de gemeente Zandhoven de kapitaalverhoging van Publi-T te onderschrijven voor een proportioneel toegewezen aantal van 152 aandelen voor een bedrag van € 125.400,00.
Onder opschortende voorwaarde van definitieve verwerving door IKA op 29 januari 2020, in te tekenen op de aangekondigde kapitaalverhoging van IKA voor 152 aandelen IKA kengetal 5 voor een bedrag van nominale waarde per aandeel van € 206,25 voor een totale waarde € 31.350,00 zijnde 25% van de kapitaalverhoging Publi-T; te volstorten met € 12.957,00 beschikbaar op rekening courant en € 18.393,00 uitkering van reserves IKA.
Artikel 3.
Beslist de gemeente Zandhoven, indien niet alle aandelen opgenomen worden, bijkomend in te tekenen op ……. aandelen IKA kengetal 5 voor een bedrag van nominale waarde per aandeel van € 206,25 voor een totale waarde van € ….….….….…. en deze te volstorten met eigen middelen;- de gemeente Zandhoven stelt zich ten behoeve van deze operatie borg voor haar aandeel voor een bedrag van € ………………….., (75% van de investering, zijnde € 618,75 per aandeel) voor een periode van maximaal 15 jaar.
Artikel 4.
IKA WEL te verzoeken om in te tekenen op de kapitaalsverhogingen van Pampero voor een maximum van € 944.280,00 en voor maximaal € 3.717.120,00 aandeelhoudersleningen.
Artikel 5.
De intentie WEL te uiten in voorkomend geval in te tekenen op kapitaalverhogingen IKA kengetal 10 ter financiering van de investeringen in Pampero, te volstorten met uitkering uit de reserves en zich proportioneel borg te stellen met een looptijd van maximaal deze van de onderliggen aandeelhoudersleningen.
De intentie WEL te uiten in voorkomend geval bijkomend aandelen te onderschrijven.
Artikel 6.
Het college van burgemeester en schepenen te gelasten met de uitvoering van voormelde besluiten en onder meer kennisgeving hiervan te verrichten aan het secretariaat van intergemeentelijk samenwerkingsverband IKA, p/a Brusselsesteenweg 199, 9090 Melle t.a.v. de heer Lieven Ex.
Artikel 1.
Zijn goedkeuring te hechten aan de agenda van de Buitengewone Algemene Vergadering van de opdrachthoudende vereniging Iveka van 13 december 2019:
1. Statutenwijziging
a. Goedkeuring van de statutenwijzigingen
b. Verlenen van machtiging om de beslissing genomen in dit agendapunt bij authentieke akte te doen vaststellen en de statuten dien-overeenkomstig aan te passen.
2. Realisatie van een partiële splitsing door overneming conform art. 677 en 728 e.v. van het W.Venn. van
i. de Opdrachthoudende Vereniging Iveka (te splitsen vennootschap) om de activiteiten van de gemeenten Malle, Ranst, Wommelgem en Zoersel welke zij tot hebben toevertrouwd aan Iveka over te brengen naar de Opdrachthoudende Vereniging Fluvius Antwerpen (overnemende vennootschap).
2.1. Vaststelling van de in de splitsingsvoorstellen opgenomen opschortende voorwaarden en tijdsbepaling.
2.2. Kennisneming van de splitsingsvoorstellen (art. 728 W.Venn.) en van de bijzondere verslagen van de raad van bestuur (art. 730 W.Venn.) en van de commissaris (art. 731 W.Venn.) met betrekking tot de voorstellen tot partiële splitsing door overneming, met juridische, boekhoudkundige en fiscale uitwerking per 1 januari 2020.
De deelnemers kunnen één maand voor de algemene vergadering op de zetel van de vereniging kennis nemen van de splitsingsvoorstellen, voormelde bijzondere verslagen en de overige stukken bedoeld in de artikelen 730, 731 en 733 van het Wetboek van Vennootschappen en kosteloos een kopie van deze stukken verkrijgen.
2.3. Goedkeuring van :
a. de partiële splitsingen door overneming van de Opdrachthoudende Vereniging Iveka (te splitsen vennootschap) om de activiteiten van de gemeenten Malle, Ranst, Wommelgem en Zoersel welke zij hebben toevertrouwd aan Iveka over te brengen naar de Opdrachthoudende Vereniging Fluvius Antwerpen (overnemende vennootschap) omvattende alle activa en passiva en alle rechten en plichten, niets uitgezonderd, noch voorbehouden, en dit op basis van een balans afgesloten op 30 juni 2019, met inwerkingtreding per 1 januari 2020 en dit op basis van de ruilverhouding (voorlopige) van de balans afgesloten op 30 juni 2019 en een definitieve ruilverhouding vastgesteld op de balans per 31 december 2019.
b. de overeenkomstige kapitaalwijzigingen.
2.5. Vaststelling van de noodzakelijke uitvoeringsmaatregelen en verlenen van de desbetreffende machtiging naar aanleiding van de besluit¬vorming omtrent de partiële splitsingen en kapitaalwijzigingen en inzonderheid verlening van machtiging aan de Raad van Bestuur met mogelijkheid tot subdelegatie om :
ii. de al dan niet vervulling van de opschortende voorwaarden die gelden ten aan¬zien van de partiële splitsingen zoals vermeld onder punt 1.1. vast te stellen;
iii. de verwezenlijking van partiële splitsingen vast te stellen;
iv. het overgedragen vermogen exact te beschrijven, en desgevallend de hypotheek¬bewaarders vrij te stellen van het nemen van een ambtshalve inschrijving;
v. de definitieve ruilverhouding in het kader van de partiële splitsingen vast te stellen op basis van de geactualiseerde netto en bruto-waarde van de activa en passiva van de partieel op te splitsen verenigingen en de overnemende verenigingen per 31 december 2019, berekend volgens de principes vastgelegd in de partiële splitsingsvoorstellen en de bijzondere verslagen over de partiële splitsingsvoorstellen, dit na revisorale controle van de cijfers per 31 december 2019;
vi. daartoe alle akten en stukken te tekenen, woonplaats te kiezen en alles te doen wat nodig of nuttig kan zijn;
vii. alle formaliteiten te vervullen m.b.t. de neerlegging en publicatie van de beslissingen van de buitengewone algemene vergadering en de uitvoering van de partiële splitsingen in de meest brede zin.
2.6. Verlenen van machtiging om de beslissingen genomen in voor¬gaande agendapunt 1 bij authentieke akte te doen vaststellen.
3. Bespreking in het kader van artikel 432 van het decreet lokaal bestuur van de te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie voor het boekjaar 2020 alsook van de door de raad van bestuur opgestelde begroting 2020
4. Code goed bestuur.
5. Statutaire benoemingen.
6. Desgevallend aanvaarding uitbreiding activiteiten gemeenten voor (neven)activiteiten.
Statutaire mededelingen.
Artikel 2.
Zijn goedkeuring te hechten aan de voorgestelde statutenwijzigingen van de opdracht¬houdende vereniging Iveka.
Zijn goedkeuring te hechten aan de voorstellen van partiële splitsing Fluvius Antwerpen / Iveka door overneming inzake de overgang van Iveka naar Fluvius Antwerpen van de activiteiten verbonden aan de 4 uittredende gemeenten.
Artikel 3.
De vertegenwoordiger van de gemeente Zandhoven die zal deelnemen aan de buitengewone algemene vergadering van de opdrachthoudende vereniging Iveka op 13 december 2019 (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden), op te dragen zijn/haar stemgedrag af te stemmen op de beslissingen genomen in de gemeenteraad van heden inzake voormeld artikel 1 van onderhavige beslissing.
Artikel 4.
Het college van burgemeester en schepenen te belasten met de uitvoering van voormelde beslissingen en onder meer kennisgeving hiervan te verrichten aan de opdrachthoudende vereniging Iveka, ter attentie van het secretariaat, (in pdf-versie) uitsluitend op het e-mailadres: vennootschapssecretariaat@fluvius.be.
Artikel 1.
De gemeenteraad neemt kennis van de volledige dagorde van de buitengewone algemene vergadering van IGEAN dienstverlening die zal gehouden worden in de burelen van IGEAN, gelegen aan de Doornaardstraat 60 te Wommelgem op woensdag 11 december 2019 om 19 u evenals van alle daarbij horende documenten en neemt op basis hiervan volgende beslissingen:
Artikel 2.
De vertegenwoordiger van de gemeente, die met een afzonderlijk besluit werd benoemd, wordt gemandateerd om op de jaarvergadering van IGEAN dienstverlening van woensdag 11 december 2019 te 19.00 uur deel te nemen aan de bespreking over de in artikel 1 vermelde agendapunten en te beraadslagen en te beslissen overeenkomstig dit besluit en verder al het nodige te doen om de volledige agenda af te werken.
Artikel 3.
Twee uittreksels van onderhavige gemeenteraadsbeslissing zullen aan IGEAN dienstverlening worden bezorgd.
Artikel 1.
De gemeenteraad neemt kennis van de volledige dagorde van de buitengewone algemene vergadering van IGEAN milieu & veiligheid die zal gehouden worden in de burelen van IGEAN, gelegen aan de Doornaardstraat 60 te Wommelgem op woensdag 11 december 2019 om 19 u evenals van alle daarbij horende documenten en neemt op basis hiervan volgende beslissingen:
Artikel 2.
De vertegenwoordiger van de gemeente, die met een afzonderlijk besluit werd benoemd, wordt gemandateerd om op de jaarvergadering van IGEAN milieu & veiligheid van woensdag 11 december 2019 te 19.00 uur deel te nemen aan de bespreking over de in artikel 1 vermelde agendapunten en te beraadslagen en te beslissen overeenkomstig dit besluit en verder al het nodige te doen om de volledige agenda af te werken.
Artikel 3.
Twee uittreksels van onderhavige gemeenteraadsbeslissing zullen aan IGEAN milieu & veiligheid worden bezorgd.
Artikel 1.
De gemeenteraad neemt kennis van het besluit van de Gouverneur van 25 oktober 2019 houdende de goedkeuring van de jaarrekening 2018 van de gemeente Zandhoven.
Artikel 2.
Een afschrift van deze beslissing zal kenbaar gemaakt worden aan de toezichthoudende overheid bij het overmaken van de besluitenlijst van de gemeenteraad.
Artikel 1.
Voor de toepassing van dit hoofdstuk wordt onder volgende begrippen verstaan:
Artikel 2.
2.1. Het is verboden om op het grondgebied van de gemeente zonder vergunning een clubhuis te vestigen of bijeenkomsten van clubhuizen voor motorclubs te faciliteren.
Artikel 3.
3.1. Aanvraagprocedure
§1. Voor het verkrijgen van een clubhuisvergunning dient de exploitant een aanvraag in bij de burgemeester. De aanvraag bestaat minstens uit:
§2. De burgemeester kan bepalen dat nader te bepalen documenten overhandigd moeten worden.
§3. De aanvraag is onvolledig wanneer de documenten vermeld in punt 3.1 §1 ontbreken. De aanvrager beschikt over een termijn van 30 kalenderdagen na mededeling van dit feit, om de ontbrekende documenten in te dienen.
3.2. De ontvankelijkheidsvoorwaarden
§1. De aanvraag van een clubhuisvergunning is slechts ontvankelijk wanneer voldaan is aan volgende voorwaarden:
1°. De aanvraag moet volledig zijn.
2°. De vestigingsplaats van een clubhuis dient te voldoen aan een afstandsregeling als volgt: Er mag op de vestigingsplaats, waarvoor een vergunning wordt gevraagd, binnen een straal van 20 km, te meten vanaf de toegangsdeur, geen andere motorclub gevestigd zijn.
§2. Een nieuwe aanvraag van dezelfde exploitant of dezelfde organisator, voor dezelfde plaats én voor dezelfde bestemming, volgend op een onontvankelijke of geweigerde aanvraag, kan ten vroegste zes maanden na de datum vermeld in de weigerings- of onontvankelijkheidsbeslissing worden ingediend, op straffe van onontvankelijkheid. Deze nieuwe aanvraag dient vergezeld te zijn van de bevestiging ondertekend door de exploitant en de organisator, dat alle voorwaarden vermeld in dit reglement vervuld zijn.
3.3. Procedure ten gronde
§1. Na de datum van de melding van een ontvankelijke aanvraag, volgen controles van de voorwaarden zoals vermeld in artikel 4 van dit reglement.
§2. Bij negatieve controles wordt een hoorzitting georganiseerd die aanleiding kan geven tot een regularisatietermijn.
§3. Binnen een termijn van 90 kalenderdagen, na de melding van een ontvankelijke aanvraag, wordt een beslissing genomen. Indien gerechtvaardigd door de complexiteit van het dossier, mag deze termijn éénmaal met maximaal dezelfde duur worden verlengd.
§4. Om dwingende redenen van algemeen belang, met name de openbare orde en veiligheid, bescherming van consumenten, eerlijkheid van handelstransacties, fraudebestrijding, bescherming van het milieu en stedelijk milieu, wordt bij het uitblijven van een beslissing binnen de vastgestelde of verlengde termijn, de vergunning geacht te zijn geweigerd.
Artikel 4.
De organisatie of de exploitatie van een clubhuis of de deelname aan een bijeenkomst van een motorclub is verboden, tenzij aan de hiernavolgende voorwaarden is voldaan.
4.1. Met betrekking tot de inrichting
1° Het clubhuis voldoet aan de geldende regelgeving met betrekking tot stedenbouw, milieu en omgeving.
2°. Het clubhuis voldoet aan de brandveiligheidsvereisten zoals nader omschreven in een verslag van de hulpverleningszone Rand of van een door de burgemeester aangestelde toezichter.
Deze voorwaarden worden gecontroleerd door de gemeente en de politie. De gemeente en politie kunnen hiervoor bijkomende inlichtingen inwinnen bij andere diensten. De politie stelt de burgemeester in kennis van de resultaten van deze controle.
4.2. Voorwaarden ten aanzien van de persoon
Er wordt een politioneel en/of administratief onderzoek gevoerd naar vaststellingen en/of veroordelingen, al dan niet met uitstel, opschorting, eenvoudige schuldverklaring voor inbreuken op feiten zoals omschreven in:
De hiernavolgende personen moeten aan een gunstig onderzoek voldoen:
• de organisator;
• de deelnemer;
• de exploitant;
• de organen en/of de vertegenwoordigers van de exploitant of de organisator;
• andere personen die in welke hoedanigheid ook deelnemen aan een motorclub of de exploitatie van een clubhuis.
Als in dit onderzoek wordt vastgesteld dat er verschillende vaststellingen en/of veroordelingen zijn, kan het onderzoek als ongunstig worden beschouwd.
Deze voorwaarden worden gecontroleerd door de gemeente en de politie. Hiervoor kunnen bijkomende inlichtingen bij andere diensten worden ingewonnen.
Artikel 5.
5.1. §1. Voor elke bijeenkomst van een motorclub dient de organisator, bij gebreke hieraan de exploitant, een deelnemerslijst op te maken met vermelding van naam, voornaam, roepnaam of alias, geboortedatum, rijksregisternummer, woonplaats en kentekenplaat van het voertuig.
5.1. §2. Op eerste verzoek van de lokale politie of de gemeente dient de organisator, bij gebreke hieraan de exploitant, de volledige en actuele deelnemerslijsten van de bijeenkomsten van de motorclub gedurende de laatste zes maanden te overhandigen.
5.2. §1. Het clubhuis moet tijdens een bijeenkomst onmiddellijk zowel van binnen als van buiten zonder tussenkomst van een derde toegankelijk zijn met het oog op de toegang van controle- en hulpverleningsdiensten.
5.2. §2. Het is verboden om ramen van een clubhuis tijdens de bijeenkomsten van de motorclub op enige wijze ondoorzichtig te maken (bijvoorbeeld: door er voorwerpen te plaatsen, de ramen met folie te bekleden, de gordijnen of de (rol)luiken te sluiten).
5.2. §3. Iedere aanwezige in het clubhuis dient ten allen tijde toegang te verlenen aan controle- en hulpverleningsdiensten.
5.3. Het is verboden een bijeenkomst van een motorclub die niet voldoet aan de bepalingen van dit reglement te faciliteren.
Artikel 6.
6.1. Administratieve sancties
§1. Elke overtreding van dit politiereglement wordt bestraft met:
§2. Meer bepaald kan het college van burgemeester en schepenen de clubvergunning tijdelijk of definitief schorsen of intrekken of het clubhuis tijdelijk of definitief sluiten:
De sancties opgelegd door het college worden door de politie betekend of met een aangetekende brief ter kennis gebracht aan de overtreder. Het niet naleven van een administratieve sanctie van het college wordt bovendien bestraft met één van de hierboven voorziene administratieve sancties.
§3. In alle gevallen waarbij een administratieve sanctie van schorsing of intrekking van de clubvergunning werd opgelegd kan de burgemeester bijkomende voorwaarden opleggen vooraleer over te gaan tot het verlenen van een clubvergunning.
§4. Onverminderd het voorgaande, kan de politie bij vaststelling van uitbating zonder clubvergunning de inrichting onmiddellijk en ter plaatse sluiten.
Artikel 7.
7.1. Administratieve maatregelen
§1. Telkens wanneer de openbare orde (met inbegrip van overlast) in gevaar is, kan de burgemeester maatregelen nemen om dit gevaar of het risico erop, te doen ophouden. Indien deze maatregelen niet worden uitgevoerd, kan de burgemeester van ambtswege op kosten en risico van degene die in gebreke gebleven is, tot uitvoering laten overgaan.
§2. Het niet naleven van de maatregelen van de burgemeester wordt bovendien bestraft met de in artikel 6 opgelegde sancties.